کد خبر: ۱۰۳۳۰
تاریخ انتشار : ۱۵:۳۷ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۴
رشته برق صنعتی شریف را به‌دلیل علاقه و اینکه علم جدیدتری است، انتخاب می‌کنم. رشته برق شاخه‌های جدیدتری نسبت به دیگر رشته‌ها دارد و همه صنایع به‌نوعی به این رشته وابسته هستند.

به گزارش "برق نيوز"  آزمون سراسری سال 94 در روزهای 21 و 22 خرداد ماه در 365 شهرستان و 17 کشور خارجی برگزار شد که تعداد 795هزار و 677 داوطلب در این آزمون شرکت داشتند.

براساس اعلام سازمان سنجش، از 36 رتبه برتر کنکور سراسری 26 رتبه را دانش‌آموزان خارج از پایتخت کسب کردند.

6 نفر از برگزیدگان از تک‌رقمی‌های کنکور از شهر شیراز بوده‌اند.

امیر حسینی در مدرسه نمونه دولتی ابن‌سینا درس خوانده و بنا به گفته پدرش از کودکی منضبط بوده و همین انضباط و رعایت وقت و برنامه‌ریزی عاملی برای موفقیتش شده است.

درباره روز کنکور و آزمون توضیح دهید؟

حسینی: کنکور بی‌استرس‌ترین آزمونی بود که دادم و روز کنکور با اعتماد به نفس اینکه رتبه تک‌رقمی را به دست می‌آورم وارد جلسه شدم و تمام مدت امتحان مطمئن بودم که خدا پشتیبانم است.

قبل از کنکور پیش‌بینی می‌کردم که رتبه یک تا سه را به دست می‌آورم ولی پس از کنکور و تعیین درصدها متوجه شدم رتبه‌ام زیر 10 می‌شود. البته در آزمون‌هایی که نزدیک کنکور شرکت می‌کردم مشخص بود که می‌توانم جزء ده رتبه نخست شوم.

درباره آزمون باید بگویم دروس عمومی نسبت به سال گذشته آسان‌تر بود ولی دروس اختصاصی تفاوتی با سال قبل نداشت. در درس ریاضی هندسه پایه سخت‌تر بود اما هندسه تحلیلی آسان‌تر شده بود.

در درس شیمی تعداد مسئله‌ها زیاد بود و همه وقت کم آوردند اما من چون پیش‌بینی می‌کردم که مسئله زیاد بدهند روی مسئله کار کرده بودم و به همین دلیل سرعتم در حل مسئله زیاد شده بود.


 چه رشته‌ای را انتخاب می‌کنید، چرا؟

حسینی: رشته برق صنعتی شریف را به‌دلیل علاقه و اینکه علم جدیدتری است، انتخاب می‌کنم. رشته برق شاخه‌های جدیدتری نسبت به دیگر رشته‌ها دارد و همه صنایع به‌نوعی به این رشته وابسته هستند.

گفتنی است رتبه های اول تا چهارم قبلا نیز از علاقمندی خود به تحصیل در رشته برق گفته بودند.
منبع: تسنیم
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار