کد خبر: ۱۰۳۴۷
تاریخ انتشار : ۱۷:۱۷ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۴
از طریق ویدئو کنفرانس
در بیستمین سفر کاروان تدبیر و امید به استان کردستان هشت پروژه کلیدی در حوزه آب و برق توسط رئیس‌جمهور و از طریق ویدیو کنفرانس افتتاح شد که 5 پروژه مربوط به بخش برق بود. نخستین نیروگاه برق آبی تمام بومی کشور به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید.دو خط انتقال برق و دو پست فشار قوی از طرح های افتتاح شده توسط روحانی بود.
سرویس صنعت برق نیوز: در بیستمین سفر کاروان تدبیر و امید به استان کردستان هشت پروژه کلیدی در حوزه آب و برق توسط رئیس‌جمهور و از طریق ویدیو کنفرانس افتتاح شد.

به گزارش برق نیوز در مراسم افتتاح این پروژه‌ها، حمید چیت چیان، وزیر نیرو، آرش کردی مدیرعامل توانیر، استاندار کردستان، مدیر عامل شرکت آب و نیرو، مدیر عامل شرکت آبفای کشور و تعدادی از مسئولین کشوری و استانی دیگر حضور داشتند.

طرح های بهره برداری شده در حوزه برق عبارتند از:

 1. توسعه دو فیدر خط پست 230 کیلوولت نیروگاه سنندج به مریوان

این پروژه با هدف برقراری ارتباط با پست 230 کیلوولت زریوار از نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج، احداث شده است. برای احداث این پروژه 76 میلیارد ریال هزینه شده است.

2. احداث پست 63/230 کیلوولت مدولار مریوان(زریوار)؛
 یکی دیگر از پروژه‌های حوزه برق استان کردستان است که با هدف افزایش قابلیت اطمینان و پایداری شبکه، کاهش خاموشی تلفات انرژی و بهبود ولتاژ در پست‌های فوق توزیع مریوان ونگل با اعتبار 50 میلیارد ریال احداث شده است. این پروژه شامل یک فیدرخط و ترانس 230, یک فیدرخط وترانس 63 کیلوولت و یک دستگاه ترانسفورماتورقدرت 40مگاولت آمپر است. اعتبار هزینه شده برای این پروژه، 50 میلیارد ریال بوده است.ژ

3. احداث خط 230 کیلوولت دو مداره سنندج – مریوان

عملیات اجرایی این پروژه که شامل 90 کیلومتر خط دو مداره باندول دوسیمه با هادی اسکوپ است و با هدف تغذیه پست زریوار و انتقال انرژی الکتریکی به غرب استان احداث شده است، از سال 86 آغاز و 635 میلیارد ریال هزینه دربر داشته است.

4. خط 63 کیلوولت چهار مداره مریوان – زریوار

این پروژه با هدف برقراری اتصال پست 63 کیلوولت مریوان با پست 230 کیلوولت این شهرستان جهت تقویت ولتاژ در پست‌های فوق توزیع مریوان و نگل احداث شده است. عملیات اجرایی طرح مذکور از سال 89 آغاز شده و اجرای آن 57 میلیارد ریال هزینه داشته است.

5- اولین نیروگاه برق آبی تمام ایرانی:
نخستین نیروگاه برق آبی تمام بومی کشور به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید. مراحل اجرایی ساخت نیروگاه برقابی سد آزاد از سال 1390 شروع شده است و برای ساخت نیروگاه و پست برق و 6 کیلومتر خط انتقال برق از نیروگاه به پست نگل 30 میلیارد تومان هزینه شده است.از میزان کل اعتبارات هزینه شده مذکور 18 میلیارد تومان آن توسط بخش خصوصی تامین شده است.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار