کد خبر: ۱۰۳۵۹
تاریخ انتشار : ۰۹:۲۲ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۴
رئیس هیئت مدیره شرکت عراقی شامارا گفت: عراق باید سالانه به طور متوسط 2 هزار و 500 مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی معادل ظرفیت نیروگاه رمیله ایجاد کند.
علی شامارا در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به اینکه در حال حاضر ظرفیت نیروگاهی عراق 15 هزار مگاوات است افزود: همکاری دو کشور با توجه به نیاز عراق به احداث نیروگاه و توان شرکت های ایرانی می تواند بازار خوبی برای ایران و فرصت خوبی برای جبران کمبود برق عراق باشد.
وی با اشاره به طرح مشترک دو شرکت خصوصی مپنا و شاراما در احداث نیروگاه 3 هزار مگاواتی رمیله در جنوب عراق در بصره گفت: این طرح اولین همکاری دو شرکت است و آخرین همکاری و طرح نخواهد بود.
رئیس هیئت مدیره شرکت شامارا افزود: همکاری دو کشور و دو شرکت را به گونه ای تعریف کردیم که علاوه بر طرح های مشترک در عراق در سایر کشورها نیز با یکدیگر همکاری کنیم.
شامارا با اشاره به رشد 10 درصدی مصرف برق در عراق گفت: عراق نیازمند سرمایه گذاری سریع در زمینه صنعت برق است و باید آن را جدی بگیریم.
برچسب ها: برق ، توسعه صنعت برق
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار