کد خبر: ۱۰۳۶۱
تاریخ انتشار : ۰۹:۱۹ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۴
رتبه جهانی این دانشگاه در حوزه مهندسی مکانیک 60، در حوزه کامپیوتر 168، در حوزه عمران 178، در حوزه مهندسی برق 221 جهان و در مهندسی شیمی 256 است.

به گزارش "برق نيوز" معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه این دانشگاه با طراحی و ساخت ماهواره نوید تنها دانشگاه کشور است که ماهواره آن در مدار قرار گرفته است گفت: ماهواره ظفر نیز که در دانشگاه علم و صنعت در دستور کار قرار دارد در حال تکمیل شدن است.

دکتر امیرحسین دوایی در نشست خبری امروز با اشاره به وضعیت دانشگاه علم و صنعت در رتبه‌بندی‌های جهانی، گفت: بر اساس آخرین رتبه‌بندی تایمز، این دانشگاه جزو 100 دانشگاه برتر آسیا است که در این رتبه‌بندی دانشگاه علم و صنعت دارای رتبه 69 جهانی است.

وی با تاکید بر اینکه این دانشگاه جزو 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارد، ادامه داد: در این رتبه‌بندی دانشگاه‌های صنعتی شریف و صنعتی اصفهان نیز حضور دارند. ضمن اینکه دو دانشگاه دیگر که در گذشته در این لیست جای داشتند در سال 2014 از این لیست حذف شدند.

معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت به رتبه‌بندی NTU در سال 2014، خاطرنشان کرد: در این رتبه‌بندی که به بررسی وضعیت دانشگاه‌های فنی و مهندسی جهان پرداخته است دانشگاه صنعتی شریف حائز رتبه 149 جهان، دانشگاه امیرکبیر حائز رتبه 149، دانشگاه تهران حائز رتبه 155، دانشگاه علم و صنعت حائز رتبه 193 و دانشگاه صنعتی اصفهان حائز رتبه 287 شدند.

به گفته دوایی، در این رتبه‌بندی دانشگاه علم و صنعت جزو 200 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: رتبه جهانی این دانشگاه در حوزه مهندسی مکانیک 60، در حوزه کامپیوتر 168، در حوزه عمران 178، در حوزه مهندسی برق 221 جهان و در مهندسی شیمی 256 است.

معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت با اشاره به رشد انتشار مقالات ISI دانشگاه علم و صنعت، یادآور شد: تعداد مقالات ISI این دانشگاه تا قبل از سال 2000 کمتر از 10 مقاله بوده است ولی از سال 2000 جهش خوبی در این زمینه داشته است به گونه‌ای که در سال 2014 موفق به انتشار 1140 مقاله ISI شده است.

وی از رشد 25 درصدی ارجاعات به مقالات محققان دانشگاه علم و صنعت خبر داد و اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود که در سال 2015 این رشد ادامه داشته باشد.

دوایی با اشاره به انتشار 13 مجله علمی پژوهشی در این دانشگاه، خاطرنشان کرد: مقرر شده است که با همکاری موسسه اشپیلینگر آلمان برخی از مجلات این دانشگاه از سوی این موسسه منتشر شود.

معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت با اشاره به آخرین وضعیت طراحی و ساخت دستگاه پاراواک توضیح داد: این دستگاه از طریق تحریک عضلات در بیماران قطع نخاعی امکان حرکت را برای آنها فراهم می‌کند. این دستگاه مراحل تست نهایی برای تجاری‌سازی را طی می‌کند.

به گفته معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت، این دستگاه در یکی از بیمارستان‌های تهران مورد تست و آزمایش قرار گرفته است.

وی طراحی و ساخت قطار پرسرعت، موتورهای هوایی و توربین‌های گاز را از دیگر پروژه‌های این دانشگاه ذکر کرد که به صورت طرح کلان در دستور کار قرار دارد و یادآور شد: در زمینه تکمیل طرح قطار پرسرعت در حال مذاکره با برخی شرکت‌های خارجی هستیم. علاوه بر آن برای برقی‌سازی خط راه‌آهن تهران مشهد با شرکت راه‌آهن جلساتی را برگزار کردیم.

معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت «فن راه» را یکی از برنامه‌های این دانشگاه برای تشویق دانشجویان به کار گروهی و تجاری‌سازی دستاوردهای علمی ذکر کرد و در این باره توضیح داد: برای ایجاد توانمندی در دانشجویان و تشویق آنها به کارهای گروهی برنامه‌ فن راه را در دانشگاه مطرح کردیم که بر این اساس علاوه بر آنکه فضای کاری برای این تیم‌ها آماده می‌شود در کنار آنها شرکت‌هایی برای تامین مواد اولیه، شرکت‌هایی برای کمک به این تیم‌ها در حوزه طراحی و ساخت و همچنین کلینیک‌هایی برای کمک به تیم‌های تحقیقاتی در زمینه تهیه طرح‌های کسب و کار، بررسی بازار و فروش گواهینامه قرار داده شده است.

دوایی با اشاره به تفاوت مراکز رشد با فن راه، اظهار کرد: شرکت‌ها برای آنکه بتوانند در مراکز رشد فعالیت‌های خود را سامان بخشند نیاز به تجربه کار گروهی دارند که این تجربیات در فن راه در اختیار گروه‌های پژوهشی قرار می‌گیرد.

وی به نمونه‌هایی از موفقیت‌های اجرای طرح فن راه اشاره کرد و گفت: کسب مقام اول ساخت ریزماهواره با کنترل وضعیت و امکان تصویربرداری از زمین در مسابقات کن‌ست نمونه‌هایی از موفقیت‌های این طرح است.

معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت تعامل این دانشگاه با سرمایه‌گذاران را از دیگر برنامه‌های این دانشگاه ذکر کرد و افزود: یکی از برنامه‌های این دانشگاه، تجاری‌سازی طرح‌های تحقیقاتی است که قابل تجاری‌سازی هستند که در این زمینه ارزیابی بر روی 30 طرح آغاز شده است.

دوایی ادامه داد: در دانشگاه علم و صنعت 9 قطب علمی ایجاد شده ضمن آنکه 22 شرکت دانش بنیان نیز در مرکز رشد این دانشگاه مستقر شده‌اند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار