کد خبر: ۱۰۴۳۳
تاریخ انتشار : ۲۰:۳۵ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
به گزارش برق نیوز:
امروز مصرف برق ایرن به عدد 49877 مگاوات که در مقایسه با روزهای گذشته جهش چشمگیری داشته است. کاهش محسوس دما در دو هفته گذشته باعث شده بود تا شبکه به راحتی سخت ترین روزهای تابستان را سپری کند و از خاموشی ها و خسارات ناسی از افزایش شدید برق خبری نباشد. در زوهای آینده احتمال افزایش مصرف برق وجود دارد.
سرویس صنعت برق نیوز: گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران نشان می دهد امروز دوباره مصرف برق ایران افزایش قابل چشمگیری داشت و به مرز 50 هزار مگاوت نزدیک شده است. امروز در ساعت 14:32 مصرف برق شبکه به مقدار 49877 مگاوات رسید.

به گزارش برق نیوز کاهش محسوس دمای هوا در دو هفته گذشته باعث شد تا اوج پیک مصرف برق ایران که اغلب سال های گذشته در هفته اول مردادماه اتفاق می افتاد در این روزها بالا نرود و حتی در اتفاقی نادر از سال گذشته هم کمتر باشد.

در روزها پرباری شبکه، خاموشی‌های پراکنده زیادی شبکه برق کشور را درگیر خود کرد که دلیل اصلی آن عدم تحمل شبکه و در پی آن ذوب شدن سیم‌های برق و اضافه بار شدن ترانسفورماتورها و عمل کردن رله‌های حفاظتی شبکه های توزیع و فوق توزیع بود.
سال گذشته  رکورد مصرف برق ایران در سال 93 روز 4 مردادماه اتفاق افتاد اما امسال در زوهای ابتدایی مردادماه با کاهش نسبی دما، کاهش قابل توجه مصرف برق رخ داد و دیگر خبری از آن مصارف افسارگسیخته اواسط تیرماه نبود.

20 تیرماه 94 در ساعت 14:26 پیک مصرف برق بالاترین رکورد خود رازده است که برای اولین بار از مرز 50 هزار مگاوات عبور کرد و به مقدار 50178 رسید. رکوردی که احتمال تکرار آن در صورت تداوم وضعیت آب و هوایی مناسب کم خواهد بود.

اگر تا 15 مرداد پیک برق ایران از 50 هزار مگاوات عبور نکند به نظر می رسد همین رکورد 20 تیرماه پا برجای بماند تا هیچگاه مصرف برق امسال به خط قرمز وزارت نیرو که 51 هزار مگاوات اعلام شده بود نرسد. خط قرمزی که خیلی از کارشناسان شکستن آنرا در این تابستان حتی برای چند روز حتمی می دانستند اما این اتفاق نیفتاد و شبکه برق روزهای آرامی را سپری می کند.

بعد از گذشت بیش از بیست روز از رکورد مصرف برق ایران، امروز مصرف برق باعث شد تا هشدارها و اطلاعیه های صرفه جویی دوباره صادر شود و نسبت به مصرف برق در اغلب نقاط ایران هشدار داده شود.

گرچه دمای هوا این روزها نوسانات زیادی دارد اما پیش بینی های فعلی سازمان هواشناسی از افزایش ذما در روزهای آینده خبر داده که احتمال افزایش مصرف برق بیش از 50 هزار مگاوات را خبر می دهد.


ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار