کد خبر: ۱۰۴۴۲
تاریخ انتشار : ۱۲:۰۷ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه در قانون رفع موانع تولید فرصت‌ مناسبی برای بهینه‌سازی، کاهش تلفات انرژی و افزایش راندمان نیروگاه‌ها پیش‌بینی شده است، گفت: هنوز در مورد فاینانس چین که قرار بود بخشی از آن به صنعت برق اختصاص یابد، اتفاق خاصی رخ نداد، و به نتیجه روشنی نرسیده‌ایم.

به گزارش "برق نيوز" هوشنگ فلاحتیان در پاسخ به این سؤال که آیا بخشی از فاینانس چین که قرار بود به صنعت برق اختصاص یابد، روی داده است، گفت: هنوز در مورد موضوع فاینانس چین که قرار بود بخشی از آن به صنعت برق اختصاص یابد، به نتیجه روشنی نرسیده‌ایم.

وی افزود: به هر حال در مورد استفاده فاینانس چین در صنعت برق اگر هم به نتیجه برسیم، باید تأکید کنم که مقررات داخلی مبنی بر حداکثر استفاده از توان تولید داخل را مدنظر خود داریم.

فلاحتیان در باره قانون رفع موانع تولید نیز خاطرنشان کرد: براساس ظرفیت‌هایی که در ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی 100 میلیارد دلار منابع ارزی و 500 هزار میلیارد ریال منابع ریالی پیش‌بینی شده، بخشی از آن به افزایش راندمان نیروگاه‌ها و کاهش تلفات انرژی برمبنای آئین‌نامه‌هایی که در حال تدوین هستند، به این پروژه‌ها تخصیص داده می‌شود.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی تصریح کرد: قطعاً با این اقدام سرمایه‌گذاران می‌توانند با اطمینان خاطر بیشتر اجرای پروژه‌های مزبور را برعهده بگیرند.

ماه‌ها است که بحث فاینانس چین از سوی بخش خصوصی فعال در صنعت برق مطرح و اعلام می‌شود که فاینانس چین همان پول‌های بلوکه شده ایران است.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار