کد خبر: ۱۰۴۵۲
تاریخ انتشار : ۱۶:۴۷ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
مدیر عامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری و زهکشی مغان گفت: این نیروگاه جهت تولید برق و به منظور ایجاد تعادل در مدار سراسری و استفاده مطلوب از پتانسیل منابع آب مغان راه اندازی شده است.

به گزارش "برق نيوز" مدیر عامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری و زهکشی مغان گفت: این نیروگاه جهت تولید برق و به منظور ایجاد تعادل در مدار سراسری و استفاده مطلوب از پتانسیل منابع آب مغان راه اندازی شده است.

عظیم نوری مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه های آبیاری و زهکشی مغان گفت: این نیروگاه جهت تولید برق تا ۱۳ مگاوات، به منظور ایجاد تعادل و پایداری برق در مدار سراسری و استفاده مطلوب از پتانسیل منابع آب مغان و لزوم ظرفیت سازی در امر اشتغال در منطقه، راه اندازی شده است.

وی گفت: شرکت بهره برداری، مسئولیت تامین آب به نیروگاه را به عهده داشته و نهایت سعی و تلاش خود را در تامین به موقع آب بکار خواهد بست.

مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری و زهکشی مغان اظهار کرد: در صورت تزریق ۳۴ مترمکعب آب به توربین این نیروگاه شاهد تولید ۱۳مگاوات برق خواهیم بود.

وی با اشاره به استفاده بهینه از پتانسیل منابع آب در به حرکت در آوردن پره‌های توربین نیروگاه و تولید انرژی، گفت: آب خروجی از نیروگاه در پایین دست از طریق کانال های کشاورزی، اراضی پارس آباد و تازه کند را جهت آبیاری مزارع پوشش خواهد داد.

نوری گفت: با توجه به اینکه در گذشته آب مورد نیاز نیروگاه برق آبی مغان از دریاچه شهرک شهید غفاری تامین می شد اما اینک به دلیل اینکه این دریاچه عمر مفید خود را از دست داده و رسوبات در دریاچه شهرک شهید غفاری انباشت شده، بهره برداری از نیروگاه برق آبی مغان را با مشکل اساسی روبه رو کرده بود.

وی گفت: ما عملا نمی توانستیم از این دریاچه، بهره وری مناسب را داشته باشیم و در نتیجه در مورد انتقال آب به منطقه بیله سوار و برخی مناطق با مشکل اساسی روبرو شده بودیم، بنابراین به ناچار تصمیم به یک اقدام اساسی و حیاتی نسبت به شبکه های آبی مغان با هماهنگی مسئولین منطقه گرفتیم.

مسئول شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری و زهکشی مغان گفت: در خصوص مشکل انتقال آب به منطقه بیله سوار و برخی از مناطق مغان، تنها راه پیش روی ما خشک کردن آب دریاچه شهید غفاری و لای روبی آن بود که با همکاری عزیزان آب منطقه ای با احداث کانال انحرافی و کنار گذر، آب مورد نیاز بیله سوار،گرمی و پارس آباد را توسط این کانال انتقال دادیم و دریاچه را به شرایط کاملا خشک رسانده وعملیات لایروبی این دریاچه نیز با همت و حرکت فعالانه آب منطقه ای و امور آب مغان شروع شد.

وی افزود: با توجه به اینکه امسال با کمبود و پیک برق در منطقه مواجه شدیم، جای خالی این نیروگاه بیش از پیش خود را نمایان کرد و تاکیدات مسئولین آب منطقه ای نیز بر این بود که به هر طریق ممکن این نیروگاه فعالیت خود را هر چه سریعتر از سر گیرد.

نوری در ادامه این مصاحبه به خبرنگار ما گفت: هر چند فعالیت این نیروگاه مشکلات و سختی هایی برای ما داشت اما با قرار دادن تکنسین ها، اپراتورها و تعبیه برخی کلیدها برای ممانعت انتقال آب به داخل توربین درهنگام قطع برق نیروگاه ، سعی کردیم تا حدودی با این مشکلات کنار بیاییم.

وی عنوان کرد: امیدواریم با فعالیت نیروهای متخصص و مجرب به صورت شبانه روزی در این نیروگاه، بتوانیم با ایجاد مجدد یک کانال آب آور، بعد از سی ماه تعطیلی، نیروگاه برق آبی مغان را به مدار و شبکه سراسری برق وصل نمائیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه های آبیاری و زهکشی مغان در پایان گفت: در راه اندازی این نیروگاه ،همت و تلاش شبانه روزی همکاران آب منطقه ای بر کسی پوشیده نیست که این تلاش ها جای قدردانی دارد.

منبع: ساوالان خبر
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار