کد خبر: ۱۰۴۵۷
تاریخ انتشار : ۰۸:۳۷ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
استانداران این استان‌ها باید با اولویت‌های مدنظر خود، طرح‌هایی را که باعث افزایش مصرف بیشتر از سقف تخصیص آب شده‌اند، متوقف کرده و شرکت‌های برق نیز باید از دادن برق برای ایجاد ایستگاه‌های پمپاژ در مجمع‌های غیرمجاز امتناع کنند.

به گزارش "برق نيوز" حمید چیت‌چیان در هشتمین نشست شورای هماهنگی مدیریت به‌هم پیوسته منابع آب حوضه آبریز زاینده‌رود گفت: طرح‌های توسعه کشاورزی استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری که موجب بارگذاری مصرف بیشتر از سقف تخصیص شورای هماهنگی حوضه آبریز هستند، متوقف می‌شوند.

وی با اشاره به وضعیت حساس این حوضه از نظر تامین منابع آب بخش‌های مختلف اظهار داشت: شرایط در این حوضه طوری پیش می‌رود که اگر مصوبات این شورا در خصوص نحوه برداشت و مصرف به دقت اجرایی نشود، نمی‌توان پیامدهای آینده را در این حوضه کنترل کرد.

وی ادامه داد: اعضای شورا در استان‌ها باید جلوی تخلفات برداشت آب به‌ویژه در جلوگیری از اجرای طرح‌های توسعه کشاورزی خارج از تخصیص مصوب شورا برای هر استان را بگیرند.

وزیر نیرو با اشاره به اقدام‌های قابل اجرا برای کنترل این وضعیت افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و استانداران باید از هرگونه اختصاص اعتبارهای دولتی به طرح های کشاورزی که خارج از سقف تخصیص، موجب بارگذاری جدید در این حوضه می‌شوند، جلوگیری شود.

چیت‌چیان ادامه داد: استانداران این استان‌ها باید با اولویت‌های مدنظر خود، طرح‌هایی را که باعث افزایش مصرف بیشتر از سقف تخصیص آب شده‌اند، متوقف کرده و شرکت‌های برق نیز باید از دادن برق برای ایجاد ایستگاه‌های پمپاژ در مجمع‌های غیرمجاز امتناع کنند.
وزیر نیرو تصریح کرد: تمامی خسارت‌های احتمالی که با این تصمیم متوجه کشاورزان و سرمایه‌گذاران منطقه می‌شود، ضرر و زیان پرداخت می‌شود تا کسی در این زمینه متضرر نشود.
همچنین در این نشست با تصمیم اعضا مقرر شد برای تدقیق آمار برداشت و مصرف در استان‌های چهارمحال و بختیاری و اصفهان با مشارکت دستگاه‌های استان، آماربرداری دوباره‌ای توسط یک مشاور امین انجام گیرد تا میزان مازاد یا کسری برداشت در هر استان مشخص شود.
منبع: پاون
برچسب ها: برق ، حمید چیت چیان
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار