کد خبر: ۱۰۴۶۰
تاریخ انتشار : ۱۰:۴۱ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
مدیر توزیع برق شهرستان سنندج گفت: ریشه‌کنی پدیده شوم انشعابات غیرمجاز در میان اقشار مختلف جامعه نیازمند فرهنگسازی است.

به گزارش "برق نيوز" محمدرسول ملکی اظهار کرد: در سال 92 در چندین نقطه الحاقی و حاشیه‌ای سنندج حدود 2130 فقره انشعاب غیرمجاز شناسایی شده بود که خوشبختانه با پیگیری مجدانه علیرغم موانع و مشکلات موجود، اکثریت استفاده‌کنندگان ضمن کسب مجوزهای لازم از دستگاه‌های ذی‌ربط نسبت به خرید انشعاب برق اقدام کردند و این تعداد در طول سال جاری به 1045 فقره انشعاب کاهش یافت.

وی خاطرنشان کرد: 1085 مورد کاهش سرقت انرژی برق رقم قابل توجهی در راستای حرکت جهادی کاهش تلفات تلقی می‌شود.

مدیر توزیع برق شهرستان سنندج ادامه داد: هم‌اکنون آساوله با تعداد 416 فقره بیشترین انشعاب غیرمجاز را در شهرستان دارا می‌باشد و نایسر با 328، ننله با 257، دوشان با 28 فقره و حسن‌آباد با 16 فقره به‌ترتیب در رده‌های بعدی هستند که البته باتوجه به اصلاحیه افق طرح هادی آساوله در سال جاری تعداد مواردی که امکان اخذ مجوز را دارند بیشتر است.

وی ادامه داد: گسترش انشعابات غیرمجاز و خسارت ناشی از آن باعث شده تا در سال‌های اخیر صنعت برق نگاه ویژه‌ای به این‌گونه انشعابات داشته باشد و متأسفانه از این موضوع هم شرکت توزیع برق و هم مشترکان استان نیز خسارت‌های زیادی را متحمل شده‌اند.

ملکی تصریح کرد: ریشه‌کنی پدیده شوم انشعابات غیرمجاز میان اقشار مختلف جامعه نیازمند فرهنگ‌سازی است و در این زمینه باید به گونه‌ای عمل شود تا سرقت انرژی به مانند سایر پدیده‌های مذموم، در دیدگاه عموم زشت و ناپسند تلقی شود.

وی اظهار امیدواری کرد با تقلیل هرچه بیشتر انشعابات غیرمجاز ضمن کاهش تلفات انرژی بتوانیم از هزینه‌های صرفه‌جویی شده ناشی از آن در جهت توسعه و بهینه‌سازی شبکه سایر بخش‌ها استفاده شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار