کد خبر: ۱۰۴۷۶
تاریخ انتشار : ۰۸:۳۱ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۴
با طراحی و ساخت گاورنر نیروگاه سد 'آزاد' کردستان؛
مجری طرح سد آزاد و سامانه انتقال آب از این سد گفت: با طراحی و ساخت اولین گاورنر نیروگاه برق آبی در سد آزاد کردستان توسط مهندسان داخلی، ایران به جمع معدود کشورهای سازنده این قطعه مهم نیروگاهی پیوست.

به گزارش "برق نيوز" حمید احمدزاده مجری طرح سد و نیروگاه آزاد، اظهار داشت: گاورنر یکی از تجهیزات بسیار حساس و پیچیده نیروگاه برق آبی است که مغز فرماندهی نیروگاه است.


وی با بیان اینکه گاورنر به واحد دستور می دهد که نیروگاه با چند درصد توان کار کند، دریچه ها تا چند درصد باز شوند و سرعت نیروگاه چقدر باشد، گفت: این قطعه از نیروگاه که یکی از تجهیزات مجموعه توربین محسوب می شود و دستگاه بسیار حساسی است که دانش مهندسی و طراحی آن در سراسر دنیا فقط در دست چند شرکت معدود است و شمار این کشورها به تعداد آنها به انگشتان دست هم نمی رسد.

وی افزود: تا امروز در تمام پروژه های نیروگاهی ایران، گاورنر به صورت پکیج کامل از شرکت های سازنده خارجی تهیه شده و در نیروگاه های کشور نصب می شد، اما برای نخستین بار در کشور در نیروگاه سد آزاد، ساخت این قطعه مهم نیروگاهی به متخصصین داخلی سپرده شد.

مجری طرح سد آزاد با بیان اینکه در این کار از همراهی تنگاتنگ صنعت و دانشگاه بهره گرفته شد، گفت: تیمی از دانشگاه صنعتی شریف توانستند کارهای مهندسی گاورنر را انجام دهند و گاورنری تماما ایرانی بسازند.

وی ادامه داد: پس از ساخت این گاورنر، تست های اولیه آن با رعایت تمام استانداردهای روز دنیا انجام گرفت و گاورنر ایرانی توانست در آزمایش های پیش از نصب، کیفیت خود را به کارشناسان اثبات کند.
احمدزاده تصریح کرد: در حال حاضر این گاورنر در نیروگاه برق آبی طرح سد آزاد نصب شده و به بهره برداری رسیده است.
مجری طرح سد آزاد خاطرنشان کرد: ایران با طراحی و ساخت اولین گاورنر توسط مهندسان داخلی، به جمع معدود کشورهای سازنده این قطعه مهم نیروگاهی پیوست.
منبع: پاون
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار