کد خبر: ۱۰۴۹۹
تاریخ انتشار : ۱۳:۰۶ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۴
جشنواره قرآنی فرزندان صنعت آب و برق فارس ویژه دختران و پسران فرزندان همکار در 2 مقطع و در چهار رشته قرائت و اذان، حفظ، مفاهیم و احکام برگزار و شرکت کنندگان در 2 مقطع تحصیلی، مقطع اول شامل دانش آموزان ابتدایی کلاس های پنجم و ششم و دوره اول متوسطه، کلاس های (هفتم، هشتم و نهم)همچنین مقطع دوم، دوره دوم متوسطه دانش آموزان کلاس های(دهم، یازدهم و دوازدهم) به رقابت پرداختند.
به برق نیوز به نقل از گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان فارس ،در آیین افتتاحیه این جشنواره ، مدیرعامل برق منطقه ای فارس بیان داشت: قران کتاب هدایت است ومربوط به همه انسان هاست . عبدالعزیز کریمی اضافه نمود : در برخی موارد دیده شده است که این کتاب آسمانی با مهجوریت روبرو شده که بایستی تمهیداتی اندیشیده شود تا این مهجوریت و دور ماندن از بین برود .

وی با اشاره به بحث مهم جلوگیری از اسراف اظهار داشت : سراسر قرآن از مفاهیم غنی شکل گرفته که یکی از این مفاهیم با ارزش اسراف نکردن است .وی با بیان اینکه دستور اکید قرآن است که اسراف نکنیم و تک تک ما باید ناهی از این منکر بزرگ باشیم تصریح کرد : در شرایط فعلی اهمیت دادن به بحث بهینه مصرف کردن و پرهیز از اسراف و مصرف بی رویه بیشتر نمود پیدا می کند .مدیر عامل برق منطقه ای فارس در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشت : حضور فرزندان صنعت بزرگ آب و برق در چنین مسابقه هایی بسیار مهم است و بایستی شکرگزار خدا باشیم .

در بخشی دیگر از این مراسم ،مسئول امور فرهنگی وزارت نیرو در استان فارس نیز گفت : اگر فرزندان و خانواده های ما با قرآن آشنا شوند ، بی شک یک جامعه سالم خواهیم داشت .حجت الاسلام زارع ،تمسک به قرآن کریم را یکی از عوامل موثر در ایجاد اتحاد در سطح جامعه دانست و ادامه داد: طبق فرموده پیامبراکرم (ص) اگر به قرآن تمسک جوییم هرگز گمراه نخواهیم شد.وی با بیان این که راه های مختلف و متعددی برای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه وجود دارد اظهار داشت :یکی از این راه ها ،برگزاری مسابقات قرآن است که امیدواریم برپایی این مسابقات در بخش های حفظ، قرائت، تفسیر و مفاهیم موجب ترویج فرهنگ قرآن در بین مردم و جوانان شود.

حجت الاسلام زارع ، یادآور شد :همواره قرآن برای  مردم استان فارس از جایگاه با ارزش و رفیعی برخوردار بوده و این استان تنها استانی است که در ورودی آن  نشانه قران کریم  قرارداده  شده است .

در پایان مراسم ،فرزندان همکاران شاغل در شرکت توزیع نیروی برق استان فارس به نام های محمد احسان سیف دررشته مفاهیم و علی صداقت دررشته احکام حائز مقام اول استانی  شده و به مرحله کشوری راه یافتند. فاطمه جلایر و علیرضا آقا صادقی  نیز در رشته احکام  مقام دوم استانی را کسب کردند .

لازم به ذکر است در این مراسم تنی چند از مدیران ارشد صنعت آب و برق استان از جمله زینل قنبری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس ، سید محمد حسن صحراییان مدیر توزیع برق شیراز و مدیران روابط عمومی آبفا حضور داشتند.


ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار