کد خبر: ۱۰۵۱۱
تاریخ انتشار : ۰۱:۴۳ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۴
ذهنيت و تفکر و تدبير مادران مي‌تواند در جامعه تحولي ايجاد کند که تاثير گذاري آن را در برنامه فرزندان و نسل آينده در مديريت مصرف آب و برق شاهد باشيم.
وزير نيرو گفت: نقشي که مادران جامعه مي‌توانند در فرهنگ‌سازي نسل آينده کشور در مديريت مصرف آب و برق داشته باشند از هيچ کس ديگري ساخته نيست.

به گزارش  برق نیوز حميد چيت‌چيان در دوازدهمين نشست مشاورين امور زنان و خانواده دستگاه‌هاي اجرايي کشور که با حضور دکتر "شهیندخت مولاوردی" معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در ساختمان ستادي وزارت نيرو برگزار شد،‌ با بيان اين مطلب اظهار داشت: ذهنيت و تفکر و تدبير مادران مي‌تواند در جامعه تحولي ايجاد کند که تاثيرگذاري آن را در برنامه فرزندان و نسل آينده در مديريت مصرف آب و برق شاهد باشيم.

وی ادامه داد: از اولين روزهاي زندگي کودکان، رفتار پدر و مادر مي‌تواند آن چنان تاثيري را در زندگي فرزندان بگذارد که نسل‌هاي آينده شاهد اين تاثيرگذاري‌ها در زمينه‌هاي مختلف از جمله مديريت در مصرف آب و برق باشند.

وزير نيرو با بيان اين مطلب که تامين آب و برق جامعه دو خدمت بسيار بزرگ و حساس است که به عهده وزارت نيرو است، تاکيد کرد: شايد بعضي از جنبه‌هاي اين دو خدمت به دليل اينکه تمام جامعه را اعم از شهر و روستا تحت پوشش قرار مي‌دهد نسبت به خدمات ساير وزارتخانه‌ها منحصر به فرد باشد.

وي ادامه داد: دومين ويژگي خدمت در وزارت نيرو اين است که خدمات 24 ساعته و لحظه‌اي به تمام جامعه ارائه مي‌دهد و تمام افراد شهري و روستايي در هر لحظه از شبانه‌روز به اين خدمات نيازمند هستند و قطع لحظه‌اي آن ممکن است باعث ايجاد آسيب‌هاي جبران ناپذير و اختلال در نظم جامعه شود.

چيت‌چيان با بيان اينکه خدمات وزارت بهداشت و درمان در زمان بروز حادثه و بيماري و خدمات آموزش و پرورش در زمان تحصيل و خدمات ساير وزارتخانه‌ها در زمان‌هاي خاص موردنياز انسان‌هاست، افزود: آب و برق دو مقوله‌اي هستند که به‌طور مستقيم انسان‌ها، صنعت، کشاورزي، اقتصلاد، نظم عمومي، پليس و... را در هر لحظه منتفع مي‌کنند و در صورت قطع برق ما علاوه بر ايجاد خلل در تمام سامانه‌هاي برقي و دولتي، راه و ترابري، تامين مايحتاج و ايجاد ترافيک، حتي قادر به دريافت پول از دستگاه‌هاي خودپرداز نيز نخواهيم بود.

وي با اشاره به اينکه آب را مي‌تواند در سدها و مخازن ذخيره کرد ولي برق قابل ذخيره‌سازي در مقياس بزرگ نيست، اظهار داشت: يکي از مراکز مهم در برق کشور، مرکز ديسپاچينگ است که بايد به‌طور لحظه‌اي نياز برق کشور را رصد کند و توليد برق و مصرف را به‌طور هم‌زمان با هم تنظيم کند.
وزير نيرو ادامه داد: وظيفه ديسپاچينگ برقراري توازن بين توليد و مصرف است، زيرا توليد بيش از حد مصرف و مصرف بيش از حد توليد مي‌تواند به کشور آسيب جدي وارد کند.

وي با بيان اينکه پرسنل زحمتکش وزارت نيرو در تمام مدت شبانه روز آماده خدمت‌رساني به جامعه هستند، بيان داشت: اگر همکاري مردم نباشد ما قادر به خدمت‌رساني نيستيم.

چيت‌چيان نقش مردم را در مديريت مصرف که زندگي فعلي و نسل آينده را متاثر خواهد ساخت، کليدي دانست و افزود: همکاري مردم با وزارت نيرو و بخصوص نقش مادران در خانواده اجتماع بخصوص در تربيت نسل جديد به منظور آموزش فرهنگ صحيح مصرف در بخش آب و برق مي‌تواند کمک شاياني باشد تا نسل آينده را از نگراني اين دو نعمت الهي برهاند.
منبع: پاون
برچسب ها: برق ، وزیر نیرو
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار