کد خبر: ۱۰۵۱۴
تاریخ انتشار : ۰۹:۲۱ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۴
عملیات نصب نخستین توربین تولید برق در نیروگاه زمین گرمایی شهرستان مشگین شهر آغاز شد. نیروگاه زمین گرمایی مشگین شهر به عنوان نخستین نیروگاه ژئوترمال خاورمیانه در ارتفاع سه هزار متری کوه سبلان احداث می شود.
فرماندار مشگین شهر گفت: این توربین با اعتبار 500 میلیارد ریال در سایت B نصب شده و توان تولید آن پنج و نیم مگاوات جریان الکتریکی با استفاده از حرارت داخل زمین خواهد بود.

ابراهیم امامی افزود: نیروگاه زمین گرمایی مشگین شهر به عنوان نخستین نیروگاه ژئوترمال خاورمیانه در ارتفاع سه هزار متری کوه سبلان احداث می شود.

وی گفت: تاکنون برای ایجاد این نیروگاه علاوه بر صرف منابع ارزی بیش از 700 میلیارد ریال هزینه شده است.

او اظهار کرد: از چند حلقه چاه اکتشافی که تا عمق سه هزار و 200متری زمین حفر شده هفت حلقه به بهره برداری رسیده و قابلیت نصب توربین و تولید برق در آنها ایجاد شده است.
امامی با بیان این که این نیروگاه در صورت تکمیل شدن قابلیت تولید 55 مگاوات برق با استفاده از حرارت داخل زمین را دارد افزود: در جریان بازدید ستاری معاون فن آوری رییس جموری و ترکان دبیر مناطق آزاد تجاری کشور از این مجموعه راهکارهای توسعه این نیروگاه در زمینه های گردشگری ، علمی و اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت و در آینده شاهد تبدیل این مکان به یکی از مراکز مهم تحقیقاتی ، صنعتی و اقتصادی کشور خواهیم بود.
شهرستان مشگین شهر با 155 هزار نفر جمعیت در 85 کیلومتری شمال غربی اردبیل قرار دارد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار