کد خبر: ۱۰۵۲۱
تاریخ انتشار : ۰۹:۰۱ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
همزمان با ادامه تظاهرات ساکنان استان‌های جنوبی و مرکزی عراق علیه فساد و کمبود خدمات اساسی در این کشور، نخست‌وزیر عراق ضمن تاکید بر لزوم برآوردن خواسته‌های تظاهرکنندگان به تمامی وزرا دستور داد تا اقدامات جدی را برای مقابله با فساد در وزارتخانه‌های خود اتخاذ کنند.
به گزارش برق نیوز تظاهرات عراقی‌ها در استان‌های جنوبی و مرکزی به ویژه بغداد علیه فساد و کمبود خدمات اساسی در حالی ادامه دارد که برخی احزاب و شخصیت‌های تاثیرگذار از جمله مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق و محمود الحسنی الصرفی، مرجع برجسته شیعه حمایت خود را از این تظاهرات اعلام کرده‌اند.
 
سقف خواسته‌های تظاهرکنندگان که به برکناری وزیر برق و اصلاح وزارتخانه وی محدود می‌شد اکنون بالا رفته و شامل حل بحران بیکاری و خدمات‌رسانی نامناسب در کل کشور است.
 
صدها تن از کارکنان وزارت صنعت و معدن عراق در مرکز بغداد نیز دست به تظاهرات زده و خواهان دریافت حقوق خود که برای چند ماه به تاخیر افتاده است، شدند. آنها تهدید کردند که اگر حقوقشان پرداخت نشود دست به تحصن زده و راه‌های اصلی در بغداد را می‌بندند.
 
در همین راستا، حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق در جلسه کابینه بر لزوم برآورده کردن خواسته‌های تظاهرکنندگان تاکید کرد و گفت: برآورده کردن خواسته‌های مردم وظیفه ماست و برای ما عیب نیست.
 
العبادی ضمن تاکید بر اینکه بحران مالی نتیجه کاهش قیمت نفت است، از تمامی وزرا خواست تا اقدامات جدی را برای مبارزه با فساد در داخل وزارتخانه‌های خود اتخاذ کرده و خدمات اساسی را برای شهروندان فراهم آورند.
 
العبادی دستور داد تا مبالغ مالی لازم به وزارت برق برای مقابله با بحران کمبود برق اختصاص داده شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار