کد خبر: ۱۰۵۲۶
تاریخ انتشار : ۱۴:۵۰ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
این توربین با چهار لنگر 20 تنی به بستر دریا پیوند خورده است تا امینت آن تامین شود.
پس از زلزله و سونامی ویرانگر سال 2011 که نیروگاه هسته ای فوکوشیما را تخریب کرد، ژاپن تنوع بخشی به ترکیب انرژی خود را مد نظر قرار داده است. در همین راستا، مهندسان ژاپنی به تازگی بزرگترین توربین بادی شناور جهان را در 19 کیلومتری ساحل فوکوشیما نصب کرده اند. این یکی از سه توربین بادی است که با پشتیبانی مالی دولت ژاپن ساخته شده و به یک ایستگاه نیروی شناور متصل خواهند شد.

نصب بزرگترین توربین بادی شناور جهان در ژاپن

به گزارش برق نیوز به نقل از عصرایران، بزرگترین توربین بادی شناور جهان به ارتفاع 105 متر می تواند در برابر امواج 20 متری از جمله سونامی مقاومت کند. این توربین با چهار لنگر 20 تنی به بستر دریا پیوند خورده است تا امینت آن تامین شود. زنجیرهایی که به برج متصل شده اند قابلیت شل شدن دارند و در صورت نیاز و برای مقابله با موج های بلند و سنگین می توانند حرکت کنند.

نصب بزرگترین توربین بادی شناور جهان در ژاپن

پیش از زلزله سال 2011، حدود 30 درصد از نیروی مورد نیاز ژاپن از طریق نیروگاه های هسته ای تامین می شد. در حال حاضر، تقریبا نیمی از آن راکتورها غیر فعال هستند. ژاپن از زمان فاجعه 2011 چیزی در حدود 80 میلیارد دلار برای واردات سوخت های فسیلی هزینه کرده است تا نیروی مورد نیاز کشور را تامین کند. توربین بادی شناور جدید توانایی تولید 7 مگاوات برق را دارد و به همراه دو توربین بادی دیگر که در آینده نصب می شوند بخشی از پروژه دولت ژاپن با هدف بررسی استفاده از روش های انرژی جایگزین محسوب می شود.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار