کد خبر: ۱۰۵۳۹
تاریخ انتشار : ۰۹:۴۸ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
صحبت های چیت چیان به مناسبت روز خبرنگار:
وزیر نیرو گفت: اصحاب رسانه بازوی توانمند و بهترین یار وزارت نیرو بخصوص در امر فرهنگ سازی و اطلاع رسانی بوده و هستند و اگر تلاش و یاری آنها نبود قادر نبوده و نیستیم که واقعیات را به گوش مردم برسانیم. امروز رسانه ها حکم هوا برای تنفس نوع بشر را دارند، مردم اطلاعاتشان را از رسانه ها دریافت می کنند.
سرویس صنعت برق نیوز:حمید چیت چیان شنبه شب در مراسم بزرگداشت 17 مرداد روز خبرنگار در ساختمان اصلی وزارت نیرو، با بیان اینکه خبرنگاران جزو خانواده بزرگ وزارت نیرو هستند، اظهار داشت: طی چند سال گذشته مجموعه خبرگزاری ها و رسانه های مختلف در رسانیدن پیام های این وزارتخانه به مردم زحمات زیادی متقبل شده و بسیار موفق عمل کرده اند.

به گزارش برق نیوز وی گفت: در گذشته متداول بود که مسؤولان به مردم اطمینان می دادند که هیچ مشکلی وجود ندارد، اما با پذیرش مسؤولیت وزارتخانه، صداقت پیشگی در اطلاع رسانی صحیح و شفاف به مردم را در پیش گرفتیم؛ چرا که مردم جزئی از جامعه و بهترین کسانی هستند که می توانند نسبت به وضعیت کشور دلسوزانه بهترین رفتار را داشته باشند.

وزیر نیرو افزود: امروز مشکلات زیادی در حوزه آب، منابع آبی، مدیریت آب و مصرف آن داریم؛ اما با امین دانستن مردم و نامحرم ندانستن آنان با بیان واقعیت های موجود، همواره مشکلات بخش را مطرح کرده و می کنیم.

وی تصریح کرد: با این حال اعتراف می کنیم که اصحاب رسانه بازوی توانمند و بهترین یار وزارتخانه بخصوص در مباحث اطلاع رسانی و فرهنگ سازی بوده و هستند و اگر تلاش و یاری آنها نبود قادر نبوده و نیستیم که واقعیات را به گوش مردم برسانیم.

چیت چیان ادامه داد: رسانه ها ترجمان خوبی از واقعیات موجود آب و برق کشور را برای مردم بازگو کرده و می کنند و امروز آحاد جامعه حساسیت ویژه ای نسبت به مسائل آب پیدا کرده اند؛ اما در مساله برق هنوز حساسیت ها به اندازه کافی تحریک نشده است.

وی با اشاره به تفاوت نقش رسانه ها در دنیای امروزی، تاکید کرد: امروز رسانه ها حکم هوا برای تنفس نوع بشر را دارند، مردم اطلاعاتشان را از رسانه ها دریافت می کنند و آگاهی شان ارتقاء می یابد و اگر این اطلاع رسانی و آگاه سازی نباشد مدیریت جامعه امکانپذیر نخواهد شد.

مقام عالی وزارت نیرو ادامه داد: در مجموع از تمام خبرنگاران، چه آنها که از آراء و نظرات وزارت نیرو دفاع کرده و چه آنها که ما را نقد می کنند، صمیمانه سپاسگزاریم و همه آنها را جزو خانواده بزرگ آب و برق به شمار می آوریم.

وی تصریح کرد: مراقبت و نظارت عمومی رسانه ها از جانب مردم نسبت به دستگاه ها و نهادها، در اصلاح عملکرد آنها اثرات عمیقی بر جای می گذارد.

چیت چیان در پایان ابراز امیدواری کرد که با همدلی مردم و رسانه ها با دولت به ویژه در این شرایط سخت، روزهای بهتر و پرافتخارتری در انتظار آحاد جامعه باشد.

در این مراسم همچنین سیدمحمدرضا رضازاده مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران افزود: کار خبرنگاران در جامعه ایجاد موج می کند و چه خوب است این موج در جهت حل مسائل و مشکلات اساسی جامعه باشد تا انشاءالله به موج نشاط، بهبود انگیزه ها و در نهایت وحدت ملی و ارتقای غرور ملی بیانجامد.

گفتنی است در این مراسم مسعود جعفری جوزانی کارگردان و فیلمساز و احسان روزبهانی قهرمان بوکس ایران و آسیا به عنوان سفیران آب جمهوری اسلامی ایران انتخاب شده و لوح تقدیر خود را از دست وزیر نیرو دریافت کردند.
منبع: ایرنا
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
0
0
واقعا که....
برق نیوز نکنه تو هم دعوت بودی
مدیر پایگاه نه
تاکنون در هیچ یک از برنامه های وزارت نیرو برق نیوز دعوت نشده است!
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار