کد خبر: ۱۰۵۴۰
تاریخ انتشار : ۰۹:۴۸ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
نمایندگان مجلس شورای اسلامی دولت را مکلف کردند به منظور شفاف سازی قیمت تمام شده برق، قیمت انواع سوخت مصرفی نیروگاه ها را براساس ارزش حرارتی سوخت تحویلی تعیین کند. نمایندگان در ادامه بررسی طرح حمایت از صنعت برق کشور، ماده 3 این طرح را با 143 رای موافق، 25 رای مخالف و 9 رای ممتنع تصویب کردند.
سرویس صنعت برق نیوز: در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی و در ادامه بررسی طرح حمایت از صنعت برق کشور، ماده 3 این طرح را با 143 رای موافق، 25 رای مخالف و 9 رای ممتنع از مجموع 238 نماینده حاضر تصویب کردند.

به گزارش برق نیوز براساس ماده 3 این طرح، دولت مکلف است به منظور شفاف سازی قیمت تمام شده برق، قیمت انواع سوخت مصرفی نیروگاه ها را براساس ارزش حرارتی سوخت تحویلی تعیین کند. در اجرای این ماده تفاوتی بین نیروگاه های دولتی و خصوصی وجود ندارد.

نمایندگان همچنین با تصویب و حذف ماده 4 این طرح مخالفت کردند و این ماده برای بررس بیشتر به کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ارجاع شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه 7 مردادماه ماده اول از طرح حمایت از صنعت برق کشور را که پیش از این در کمیسیون انرژی مجلس به تصویب رسیده بود بررسی و تصویب کرده بودند.

بر اساس این ماده، به منظور اجرای طرح های افزایش ظرفیت نیروگاه ها و استفاده از حداکثر امکانات موجود کشور و کاهش وابستگی تولید برق به گاز و نفت، احداث و توسعه نیروگاه حرارتی ذغال سوز و تبدیل برد تر به برد خشک، نیروگاه های بخاری با اولویت کامل مشمول بند «پ» ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب اول اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ می شود.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار