کد خبر: ۱۰۵۵۰
تاریخ انتشار : ۰۸:۲۵ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۴
پس از گذشت دوازده سال از سقوط صدام دیکتاتور معدوم عراق، مشکلات اجتماعی و رفاهی در این کشور همچنان ادامه دارد و مردم را به شدت خشمگین کرده است.
تلویزیون بی بی سی عربی درباره اعتراضات در عراق بر ضد فساد دولتی و اصلاحات درخواستی حیدر العبادی نخست وزیر عراق، با احمد ماهر گزارشگر این شبکه در بغداد گفتگو کرد. احمد ماهر گفت دفتر نخست وزیری عراق در بیانیه ای رسمی اصلاحات درخواستی العبادی را اعلام کرده است، از جمله حذف «فوری»‌ سمت های معاون رئیس جمهور و معاون نخست وزیر، ایجاد تحول عمده در شیوه انتخاب مقامات از جمله وزیران و حذف همه سهمیه های حزبی و فرقه ای و همچنین کاهش فراگیر و فوری شمار محافظان برای همه مقامات عراقی. این درخواستها در واقع پاسخ به مطالبات مردم عراق و نیز مرجعیت دینی است. البته در بیانیه العبادی اعلام نشده است که با این اصلاحات، چه میزان صرفه جویی خواهد شد، هر چند مردم عراق آنرا جسورانه و مثبت ارزیابی می کنند.

البته مقامات عراقی می دانند که این اصلاحات، فوری نتیجه نمی دهد و مردم را راضی نمی کند و به همین علت برخی اصلاحات فوری را نیز در نظر گرفته اند از جمله قطع جریان برق برخی سازمانهای دولتی و نیز کاهش شمار محافظان شخصیتهای سیاسی برای صرفه جویی، هر چند معترضان عراقی هم اکنون این تصور را دارند که این اصلاحات در حال حاضر روی کاغذ است و در صورتی ارزش پیدا می کند که به مرحله عمل برسد زیرا پس از گذشت دوازده سال از سقوط صدام، مشکلات اجتماعی و رفاهی از جمله قطع برق در مناطق مختلف عراق همچنان ادامه دارد به گونه ای که برق تا بیست ساعت در روز قطع می شود و بیشتر مردم عراق از ژنراتور برق استفاده می کنند.
برچسب ها: برق ، بحران برق
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار