کد خبر: ۱۰۵۶۳
تاریخ انتشار : ۱۱:۳۲ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از جانمایی ۳ نیروگاه زباله سوز در ۳ نقطه شهر تهران خبر داد.
حسین جعفری با تاکید بر اینکه طبق برنامه ریزی ها قرار است در ۳ نقطه شهر تهران ۳ نیروگاه ساخته شود، گفت: در شمال شرقی، جنوب شرقی و جنوب غربی (آراد کوه) این نیروگاه ها ساخته می شوند که فعالیت آنها به روش پیمانکاری و قرارداد با بخش خصوصی است.

او با بیان اینکه در حال حاضر از ۲۷۰۰ تن ریجکت در کارخانه زباله سوز ۲۰۰ تن زباله سوزانده می شود، افزود: از این میزان زباله ۳ مگاوات برق تولید می شود که اگر ۲۵۰۰ تن کارخانه ریجکت سوز احداث کنیم، در آینده هیچ گونه دپویی از زباله خشک نخواهیم داشت.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اشاره به اینکه وقتی زباله سوزانده می شود برق بیشتری نیز تولید خواهد شد، تاکید کرد: در روش دیگر سورتینگ وجود ندارد و این بدان معناست که زباله ای که مستقیما از شهر می آید، در کارخانه پسماندسوز سوزانده می شود که این کار در بسیاری از کشورها نیز در حال انجام است.

جعفری با تاکید بر این که در بودجه سال ۹۴ شورای شهر این طرح مصوب شده است، ادامه داد: از شروط اصلی این کار این است که حتما تفکیک از مبدا را انجام دهیم؛ چراکه زباله ای که از درب منازل و ادارات جمع آوری می شود، مستقیما به پسماندسوز رفته و دیگر کمپوست و سورتینگ نیز نخواهیم داشت.

او با پرداختن به اینکه برای ساخت هر کارخانه ۳ سال زمان نیاز است، افزود: تلاش ما بر این است تا در چندین نقطه از شهر تهران کارخانه هایی با ظرفیت ۲۴۰۰ تنی بسازیم البته میزان اعتبار مورد نیاز برای ساخت این کارخانه ها زیاد است.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار