کد خبر: ۱۰۵۶۸
تاریخ انتشار : ۰۹:۳۲ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
با تصویب طرح اصلاحات نخست‌وزیر عراق در پارلمان، قرار است، 25 آگوست وزیر برق این کشور به دلیل اعتراضات مردم به قطعی‌های مکرر برق، استیضاح شود.
«سلیم الجبوری» رئیس پارلمان عراق در نشست پارلمان، 25 آگوست جاری را زمان استیضاح وزیر برق اعلام کرد.
 
در نشست پارلمان، 297 نماینده حاضر به اتفاق آراء با طرح اصلاحات «حیدر العبادی» موافقت کردند.
 
در طول هفته گذشته، شهرهای مختلف عراق شاهد تظاهرات‌های گسترده مردم در اعتراض به قطع مکرر برق و فساد دستگاه‌های دولتی  بودند. در پی تشدید نارضایتی‌ها از عملکرد دولت و انتشار اخبار متعدد از پرونده‌های فساد در کشور، مرجعیت عالی شیعیان در عراق، وارد عمل شد.
 
شیخ «احمد الصافی» نماینده آیت‌الله «سید علی السیستانی» مرجعیت عالی شیعیان در کربلا در خطبه‌های نماز جمعه پیش (16 مرداد) به نقل از وی، گفت: او (عبادی) باید در اصلاحاتش جسور و شجاع‌تر باشد و نباید صرفاً به گام‌های کوچکی که اخیراً برداشته اکتفا نماید.

براساس نظر آیت الله سیستانی، دولت باید برای مبارزه با فساد و ایجاد عدالت اجتماعی تصمیمات مهم و اقدامات مؤثری اتخاذ می‌کرد.

مرجعیت همچنین خواستار مشت آهنین دولت در برابر فساد شد. در پاسخ به این توصیه آیت‌الله سیستانی، «حیدر العبادی» روز یکشنبه (18 مرداد) یک طرح اصلاحات ارائه کرد که به موجب آن، هزینه‌های تحمیلی به بودجه کشور و مشاغل فرمایشی لغو می‌شدند.
 
این طرح در همان روز کابینه مورد موافقت قرار گرفت و قرار شد که در روز سه شنبه (امروز)، پارلمان آن را به رای بگذارد. امروز نیز این طرح با اتفاق آراء در پارلمان تصویب شد.

منبع: فارس
برچسب ها: برق ، وزیر برق
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار