کد خبر: ۱۰۵۸۱
تاریخ انتشار : ۱۱:۰۲ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
در فصل تابستان مصرف هر کولر آبي به اندازه مصرف آب و برق يک نفر در شبانه‌روز بوده و اين مورد در مناطق گرمسيري به ‌مانند اين است که با وارد مدار شدن هر کولر آبي يک مشترک جديد به شبکه اضافه مي‌شود.
قائم مقام وزير نيرو با بيان اينکه استفاده گسترده از وسايل برقي در ساعات پيک مصرف منجر به آسيب به آنها خواهد شد از آماده‌باش کارکنان صنايع آب و برق به‌منظور تامين نياز مشترکان در تابستان خبر داد.به گزارش خبرگزاري مهر، ستار محمودي با اشاره به آماده باش کارکنان صنعت آب و برق در روزهاي باقيمانده تابستان، گفت: تمامي پرسنل آب و برق از جمله سامانه‌هاي حوادث و اتفاقات در طول تابستان به‌صورت آماده‌باش کامل هستند تا در گرماي شديد اين فصل، مردم با کمبود آب و برق مواجه نشوند.

قائم مقام وزير نيرو با اعلام اينکه در اين فصل موازي با افزايش مصرف آب، مصرف برق نيز افزايش مي‌يابد، تصريح کرد: بخش عمده اين مصرف نيز به علت استفاده از سامانه‌هاي سرمايشي است که اين سامانه‌ها مصرف کننده بزرگ انرژي هستند.اين مقام مسئول با يادآوري اينکه در مناطقي که از کولرهاي آبي استفاده مي‌شود، علاوه بر برق، مصرف آب نيز مضاعف مي‌شود و اين باعث مي‌شود مصرف زياد و اتلاف آب و انرژي را به‌صورت هم‌زمان داشته باشيم، اظهار داشت: برخي مصرف‌کنندگان با عدم رعايت زمان مصرف در هر ساعتي که صلاح بدانند از وسايل برقي پر مصرف استفاده مي‌کنند.

وي افزود: اين کار ضمن بروز آسيب در دستگاه برقي و فشار اقتصادي به خانواده، باعث مصرف بيش از حد برق درساعت اوج شده و پيامدهاي منفي در شبکه ايجاد خواهد کرد.قائم‌مقام وزير نيرو با بيان اينکه کولرهاي آبي فشار قابل‌توجهي را به شبکه آبرساني و برق‌رساني وارد مي‌کنند، تبيين کرد: در فصل تابستان مصرف هر کولر آبي به اندازه مصرف آب و برق يک نفر در شبانه‌روز بوده و اين مورد در مناطق گرمسيري به ‌مانند اين است که با وارد مدار شدن هر کولر آبي يک مشترک جديد به شبکه اضافه مي‌شود.

محمودي تبيين کرد: به همين خاطر توانير و شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور با اعلام عمومي از مردم درخواست کرده‌اند، با توجه به اينکه در برخي روزها درجه حرارت از مرز 40 درجه نيز گذشته و مصارف آب و برق با افزايش چشم‌گيري روبرو شده است، مشترکان آب و برق با مديريت در مصرف آب و برق مي‌توانند ميزان مصرف را کاهش دهند تا با مشکل مواجه نشويم.


ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار