کد خبر: ۱۰۵۸۷
تاریخ انتشار : ۱۰:۲۴ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
به مناسبت 17 مرداد روز خبرنگار، مراسم تجلیل از خبرنگاران رسانه های جمعی در تاریخ 18/5/94 با حضور مهندس عظیم بلبل آبادی مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان و اصحاب رسانه های جمعی در پست 63/230 کیلوولت شهید عضدی رشت برگزار شد.
به گزارش برق نیوز مهندس بلبل آبادی مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان با تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه های بیان داشت: خبرنگاری شغلی است که تمام زیر ردههای مشاغل اطلاعرسانی را در بر می گیرد.گزارشگران رادیو و تلویزیون، خبرنگاران خبـــرگـــزاریها و سایتهــای خبری، روزنامهنگاران، دبیران، سردبیران و حتی به قولی عکاسان و تصویربرداران خبری همگی تحت عنوان خبرنگار می توانند تلقی شوند، چرا که در نهایت اولین مصالح کار، «خبر» است و «نگاشتن» که آن هم  به هر ترتیب خبرنگاری محسوب میشود.

ایشان در خصوص اهمیت کار خبرنگاری عنوان کرد: واقعیت این است که خبرنگار مطالبهگر خواستهها و نیازهای جامعه محسوب میشود. بدون حضور رسانهها و خبرنگارانشان، هیچ کدام از اقشار جامعه نمیتوانند آن چنان که باید صدای خود را به گوش دیگران و از جمله مسئولان برسانند. این در حالی است که خبرنگاران آن قدر که در زمینه پرداختن به امور جامعه و مطالبهگری به عنوان واسطه مردم و مسئولان کوشا هستند، در مورد خود مطالبهگری نمیکنند. در مقابل نیز بدون وجود رسانهها، مسئولان از بسیاری از نیازهای اجتماعی، مطالبات مردمی، مشکلات، کمیها و کاستیها و حتی از نتایج و اثرات عملکرد خودشان و احتمالا نقاط ضعف و قوت مدیریتی خودشان مطلع نمی شوند. نبود نقد و انتقاد رسانه از مسئولان میتواند آسیبها و فسادهای بسیار به همراه داشته باشد.

وی افزود: خروجی و نتیجه ی کار و زحمات خبرنگار کلمه و کلمات هستند. برای اینکه شاهد خروج کلمات  از قلم خبرنگار باشیم، ورودیهای بسیار دیگری برای تحقق این موضوع لازم است. شاید به نظر بیاید، تنها با داشتن سواد  و یا در نهایت، آگاهی داشتن از تکنیکهای خبری و اصول خبرنویسی و مصاحبه و گزارش و موارد این چنینی می توان به خبرنگاری پرداخت؛ اما واقعیت اینست که خبرنگار در کنار این موضوع به پیشنیازها و ورودیهای فراوان دیگری هم نیاز دارد. تجربه، شناخت، روانشناسی، جامعهشناسی، اطلاعات عمومی، مطالعه فراوان، آگاهی لحظه به لحظه از اخبار و تحولات روز و توانایی تحلیل موضوعات، همگی از ورودیهایی هستند که میتوانند یک خروجی خوب و مطلوب را برای رسانه رقم بزنند. دریافت این حجم از ورودی که اتفاقا باید همواره به روز هم باشد، چیزی فراتر از ظاهر کار خبرنگاری را طلب می کند که به ظاهر تنها حضور در برنامههای خبری، گفتوگو با چهرههای مختلف، جستوجوهای کتابخانهای و اینترنتی و در نهایت نشستن پشت میز و نوشتن یا تایپ کردن است. برای چنین وسعتی از ورودی، آرامش خیال امری ضروری است. دغدغه مردم و جامعه داشتن قطعا یکی از ویژگیهای کار خبرنگاری محسوب میشود.

مهندس بلبل آبادی مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان در بخش دیگری از سخنانش  با اشاره به اهمیت انرژی در جهان بیان داشت: مصرف سرانه انرژی برق در ایران متناسب با ساختار تولید ، صنعت و اقتصاد کشور نیست و به دلیل ارزانی سوخت و یارانه های دولتی ، شاهد اتلاف انرژی برق ، ساختار نامناسب مصرف، فقدان فرهنگ صرفه جویی و مصرف غیر بهینه، هستیم. با توجه به جمعیت کشورمان و با نگاه به تنوع و افزایش روزافزون وسایل خانگی، ضرورت رسیدن به یک فرهنگ مناسب در رابطه با استفاده از وسایل برقی خانگی کاملا ضروری و حیاتی به نظر می رسد.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان با اشاره به تاکید دین مبین اسلام و آیات و روایات مختلف به موضوع قناعت بیان داشت: ازطرفی در دین مبین اسلام و آیات و روایات مختلف توصیه های بی شماری به میانه روی و نهی از اسراف و تبذیر شده و خداوند در قرآن مسرفان را زیان کاران می خواند و در احادیث  پیامبر اکرم (ص ) و ائمه اطهار (ع) قناعت، گنج پایان ناپذیر قلمداد شده است. و به ویژه نیاز نسل آینده به منابع انرژی، بی تردید اصلاح الگوهای مصرف انرژی به ویژه در بخش های خانگی و تجاری را از ضروریات به شمار می آورد. بنابراین می بایستی جامعه از ضرورت بهینه سازی مصرف انرژی برق آگاه شود.

مهندس بلبل آبادی با اشاره به مزایای استفاده درست از انرژی بیان داشت: توجه و رعایت الگو های مصرف انرژی از طرف مصرف کننده بطور قطع ابتدا به نفع خود او خواهد بود و لذا  اگر مصرف کننده الگوهای رفتاری خود را در رابطه با مصرف انرژی تغییر ندهد، این افزایش قیمت اثر مستقیم بر وضعیت اقتصادی او خواهد داشت . برعکس، هر مشترک برق و هر خانواده با اصلاح و تغییراتی در نحوه مصرف برق، می تواند بدون آنکه کوچکترین لطمه ای بر سطح رفاه خود وارد کند، هزینه های برق مصرفی خود را به طور قابل توجهی کاهش دهد.

مهندس بلبل آبادی در ادامه سخنانش با اشاره به اهمیت احداث پست 63/230 کیلوولت شهید عضدی برای صنعت برق استان گیلان بیان داشت:پست 63/230 کیلو ولت شهید عضدی واقع در منطقه پیرکلاچای شهر رشت اولین پست از نوع GIS در سطح ولتاژ 230 کیلو ولت در استان گیلان می باشد. در ساخت این پست از آخرین تکنولوژی روز دنیا استفاده شده و تجهیزات پیشرفته بخش GIS از شرکت هیوندایی کره جنوبی و تجهیزات مدرن کنترل و حفاظت و سیستم کنترل  DCS از شرکت زیمنس می باشد که استفاده از تکنولوژی مذکور سبب کاهش ابعاد و اندازه های پست شهید عضدی به حدود نصف پستهای معمولی 63/230 کیلوولت شده ونتیجتاً زمین مورد نیاز برای محل احداث پست به حدود نصف تقلیل یافته و به تبع آن حجم کابل کشی های مورد نیاز کاهش قابل توجهی داشته است.

همچنین با عنایت به ارزش زیاد زمین های حاصل خیز کشاورزی و تراکم و پراکندگی زیاد جمعیت در سطح استان گیلان و علی الخصوص شهر رشت و حومه، بکارگیری از تکنولوژی یاد شده از نظر کاهش آسیب های زیست محیطی نیز دارای اهمیت زیادی می باشد این پست برای تامین انرژی مطمئن و پایدار پستهای فوق توزیع منطقه و نهایتاً مشترکین محترم مصارف صنعتی و خانگی و عمومی شهر رشت و حومه شهر دارای اهمیت بسیار بالایی می باشد. شایان ذکر است که هزینه احداث این پست در حدود هفتصد میلیارد ریال است.
مهندس بلبل آبادی در خاتمه بیان داشت:
پروژه احداث پستهای 20/63 کیلوولت توحید گلسار و سلیمانداراب با ظرفیت 40*2 مگاولت آمپر از پروژه های در دست اقدام است که پس از برگزاری مناقصه و شناسایی و انتخاب برندگان مناقصه، عقد قرارداد آنها انجام خواهد گرفت. این دو پروژه برای تامین انرژی برق مطمئن و پایدار شهرستان رشت در سطح فوق توزیع از اهمیت بسزایی برخوردارند. پروژه پست 63/230 کیلوولت GIS غرب رشت از پروژه های در سطح انتقال می باشد که از اهمیت بسیار زیادی در تامین انرژی برق شهرستان رشت برخوردار است. پروژه پست 20/63 کیلوولت مسکن مهر شهر انزلی که با انعقاد عملیات اجرایی آن آغاز شده از دیگر پروژه های شرکت است که حدودا ظرف 15 ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید. پروژه پست 20/63کیلوولت مسکن مهر رشت با پیشرفت فیزیکی 82 درصد نیز از پروژه های مهم شرکت می باشد که با هدف تامین برق مورد نیاز ساکنین مسکن مهر شهرستان رشت و کمک به کاهش بار پستهای جنوب رشت و پوپلین و نیز افزایش پایداری شبکه  فوق توزیع شهرستان رشت ظرف چند ماه آینده به بهره برداری می رسد.

در ادامه  دو نفر از خبرنگاران به نمایندگی از اصحاب محترم رسانه  به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداخته و از مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان تشکر و قدر دانی نمودند.  در پایان این مراسم ضمن آنکه به همه اصحاب رسانه حاضر لوح سپاس اهدا شد به سه نفر از آنان به نمایندگی از خبرنگاران و به پاس قدردانی از زحمات آنان لوح سپاس و هدایایی تقدیم شد. این برنامه با بازدید خبرنگاران از تاسیسات و تجهیزات پست 63/230 کیلوولت شهید عضدی ، نماز و صرف نهار خاتمه یافت.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار