کد خبر: ۱۰۶۲۶
تاریخ انتشار : ۰۸:۳۴ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
برق نیوز بررسی می کند:
سازمان هواشناسي ابتداي هفته جاري پيش بيني كرد كه دماي هوا تا اواخر هفته به تدريج افزايش يابد.پيش بيني ها نشان مي دهد كه دماي هوای تهران امروز تا 40 درجه نيز ا فزايش خواهد يافت. 20 تیرماه 94 در ساعت 14:26 پیک مصرف برق بالاترین رکورد خود را زده است که برای اولین بار از مرز 50 هزار مگاوات عبور کرد و به مقدار 50178 رسید.
سرویس صنعت برق نیوز: پيك مصرف برق دیروز به 48 هزار و 873 مگاوات رسيد که نشان از بالا بودن مصرف برق در کشور دارد. اين ميزان كه درساعت 14:13 دقيقه به ثبت رسيد، نسبت به روز مشابه سال گذشته 2 هزار و 785 مگاوات افزايش نشان مي دهد.

به گزارش برق نیوز سازمان هواشناسي ابتدای هفته جاری پيش بيني كرد كه دماي هوا تا اواخر هفته به تدريج افزايش يابد. اين روند افزايشي دما باعث بالارفتن مصرف برق شده است. افزایش هر یک درجه دما در فصل تابستان و در روزهای اوج مصرف برق بیش از 500 مگاوات به مصرف برق کشور خواهد افزود.

این افزایش دما باعث شده تا دوباره هشدارها نسبت به مصرف بالای برق آغاز شده و شرکت های برقی در حالت آماده باش باشند.

بررسي آمار دو روز ابتدايي هفته نشان مي دهد كه در24 مرداد ( شنبه) مصرف برق 48 هزار و827 مگاوات بوده است اما همين رقم در روز 25 مرداد (يكشنبه) با 713مگاوات افزايش 49 هزار و 540 مگاوات رسيده است.

20 تیرماه 94 در ساعت 14:26 پیک مصرف برق بالاترین رکورد خود را زده است که برای اولین بار از مرز 50 هزار مگاوات عبور کرد و به مقدار 50178 رسید. با توجه به اینکه همیشه در اوایل مرداد پیک برق ایران رخ می داد امسال به دلیل تغییر دمای کشور در اواخر تیرماه و اوایل مردادماه این روزها با کاهش نسبی مصرف برق مواجه شده و صنعت برق از خروج خارج شد.

تنظيم دماي كولرهاي گازي بين 24 تا 26درجه و استفاده از دور كند كولرهاي آبي، عدم استفاده از وسايل برقي پرمصرف به صورت همزمان در ساعت هاي اوج مصرف يا انتقال استفاده از آنها به مواقعي غير از ساعت هاي پيك و خاموش كردن روشنايي هاي اضافي از مهمترين، ساده ترين و البته بي هزينه ترين راهكارهاي مديريت مصرف برق به شمار مي رود.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارشناس رسمی استاندارد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
1
0
اگر استانداردها و دستورالعملهای یهره برداری از نیروگاهها و پستهای فشار قوی و ضعیف بدرستی اعمال شون حدودا 800مگاوات به تولید افزوده میشه که قادره 50درصدخاموشیهارو کنترل کنه...جالبه دفتراستانداردهای توانیر در سال 87 منحل شد!
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار