کد خبر: ۱۰۶۲۷
تاریخ انتشار : ۱۶:۰۲ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران:
بربند، یکی از سیاست‌های صنعت برق را راه اندازی نیروگاه‌های تولید پراکنده و مقیاس کوچک عنوان کرد و یادآور شد: بر این اساس سال گذشته در استان تهران بیش از ۲۸ مگاوات ظرفیت تولید برق از طریق این واحدهای کوچک نیروگاهی فراهم شد.
سیدعلی بربند در جمع خبرنگاران با اشاره به ابلاغ تعرفه جدید خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های مقیاس کوچک به ویژه نیروگاه‌های کوچک خانگی برق خورشیدی، گفت: براساس بخشنامه جدید قیمت هر کیلووات ساعت برق از نیروگاه های خورشیدی ۱۰ مگاواتی ۶۷۵ تومان تعیین شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران با اعلام اینکه قیمت خرید برق از نیروگاه‌های خورشیدی خانگی ۱۰۰ کیلوواتی ۸۷۳ تومان و بهای خرید برق از نیروگاه‌های خورشیدی خانگی ۲۰ کیلوواتی ۹۷۷ تومان تعیین شده است، تصریح کرد: علاوه بر این، امکان خرید برق از نیروگاه‌های مقیاس کوچک برق آبی با ظرفیت ۱۰ مگاوات هم فراهم شده است.

این مقام مسئول قیمت خرید برق از نیروگاه‌های کوچک برقآبی ۱۰ مگاواتی را ۳۷۰ تومان اعلام کرد و افزود: یکی از دلایل افزایش تعرفه خرید برق از مشترکان خانگی ایجاد انگیزه به منظور سرمایه گذاری مردم در ساخت و راه اندازی نیروگاه‌های مقیاس کوچک خانگی برق خورشیدی است.

وی با یادآوری اینکه هم اکنون با ارائه تسهیلاتی توسط دولت امکان نصب و راه‌اندازی نیروگاه‌های برق خورشیدی کوچک در منازل فراهم شده است، اظهار داشت: از سوی دیگر مطابق با بند ج قانون بودجه و از محل اخذ عوارض مصرف برق امکان ارائه تسهیلات به این نسل جدید نیروگاه های برق خورشیدی در منازل و ساختمان های اداری و تجاری وجود دارد.

بربند، یکی از سیاست‌های صنعت برق را راه اندازی نیروگاه‌های تولید پراکنده و مقیاس کوچک عنوان کرد و یادآور شد: بر این اساس سال گذشته در استان تهران بیش از ۲۸ مگاوات ظرفیت تولید برق از طریق این واحدهای کوچک نیروگاهی فراهم شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران با بیان اینکه تاکنون ۳۰۰ مجوز برای ساخت نیروگاه‌های تولید پراکنده و مقیاس کوچک در سطح استان تهران صادر شده است، بیان کرد: از سوی دیگر، قراردادهای ۲۰ ساله ای به منظور خرید تضمینی برق از سازندگان نیروگاه‌های مقیاس کوچک امضا خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای طرحی به منظور کاهش تلفات مصرف انرژی در شبکه برق شهرهای استان تهران، گفت: براساس بند ج قانون بودجه هر سرمایه گذاری که موفق به کاهش تلفات مصرف برق شود معادل صرفه جویی حاصل شده در مصرف گاز طبیعی و یا گازوئیل منابع مالی دریافت می کند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه هم اکنون بسته های جدید سرمایه گذاری در سطح صنعت و شبکه برق استان تهران برای دوران پساتحریم تعریف شده است، تصریح کرد: پروژه‌های کاهش تلفات، ساخت نیروگاه‌های تولید پراکنده و مقیاس کوچک و احداث واحدهای تولید برق خورشیدی از مهمترین اولویت‌های این بسته های سرمایه گذاری به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه ساخت و راه اندازی نیروگاه‌ها، تاسیسات و پست‌های سیار برق از دیگر برنامه های اولویت دار صنعت برق در سطح استان تهران است، تاکید کرد: از این رو، پتانسیل احداث بیش از یکهزار مگاوات تاسیسات سیار برق وجود دارد.

بربند با اعلام اینکه مهمترین مزیت راه اندازی واحدهای سیار برق نصب این تاسیسات در کانتینرها و تسهیل در جابه جایی این واحدهای مقیاس کوچک به ویژه در زمان بحران طوفان، سیل و زلزله است، خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، نرخ بازگشت سرمایه این تاسیسات سیار بسیار بالا بوده و اجرای آنها کاملا دارای توجیه اقتصادی است.
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
3
0
مهندس بربند کارش درسته خواهشا شما براش جوسازی نکنید
نمیدونم چرا هرکی توی این مملکت کار میکنه براش حرف درمیارند
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of)
ببین آقای محترم من از خانواده برقی کشور نیستم ولی رشتم برقه اونم از بهترین دانشگاه کشور و مسائل برق شهر خودم را کامل دنبال می کنم و در ضمن 2 اختراع هم به ثبت رسوندم .شما که داری میگی کارش درسته اسشون نزدیک 8 سال که تو شرکت هست یکی از کارهای خوب این آقا را بگو... مثلاً این آقا چیکار کرده که بقیه نکردن.خوبه که آدم براساس مصالح شخصی خود حرفی نزنه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
0
1
وقتی این آقا میاد فرزند خود را با کمتر از 3سال سابقه کاری میزاره معاون بهره برداری برق منطقه ای دیگه ازش چی انتظار داریم یعنی ما غیر از فرزند ایشون هیچ کسی را نداریم که بهتر از فرزند ایشان باشد.؟!!!...البته این آقا کارهای دیگه ای کردن که نمیشه گفت.از برق نیوز خواهش دارم این کامنت بنده را تایید کنندچون خلاف واقع نمی باشد
عرشیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
0
0
موفق باشی عمو جونم
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار