کد خبر: ۱۰۶۳۴
تاریخ انتشار : ۰۹:۰۹ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
وزیر نیرو خبر داد
وزیر نیرو با اشاره به اینکه دو نیروگاه نکا و سیاه بیشه پاسخگوی نیاز مازندران نیست، گفت: دو نیروگاه جدید در مازندران احداث می‌شود.
حمید چیت چیان در جلسه شورای اداری که در استانداری مازندران برگزار شد، اظهار کرد: وزارت نیرو 10 سد در دست مطالعه دارد که با احداث این سدها 450 میلیون مترمکعب از آب‌های سطحی مازندران استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در مازندران 15 هزار هکتار شبکه آبیاری زهکشی در دست بهره‌برداری داریم، افزود: با اجرای چهار شبکه در دست اجرا، 17 هزار هکتار به سطح شبکه آبیاری و زهکشی اضافه می‌شود.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه بیشتر آب مصرفی از آب‌های زیرزمینی است، گفت: تا افق 1405 نیاز آبی شهرهای ساری و میاندورود تأمین می‌شود و اکنون هم تصفیه‌خانه در دست اجرا است و بخشی هم بهره‌برداری می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه تا افق 1420 از محل سد ظالم‌رود به میزان 1500 لیتر در ثانیه آب با کیفیت خوب، تامین می‌شود، تصریح کرد: با به بهره‌برداری رسیدن سد کسیلیان هم آب آشامیدنی خوبی تامین می‌شود.

چیت‌چیان با اشاره به اینکه از موانعی که سبب تاخیر در اجرای سدها شده، موضوع مجوزهای زیست‌محیطی است، ادامه داد: در این راستا نیازمند همکاری دستگاه‌های مرتبط هستیم.

وی با بیان اینکه نیروگاه نکا از بزرگ‌ترین نیروگاه‌های کشور است، خاطرنشان کرد: نیروگاه سیاه‌بیشه هم به‌زودی با ظرفیت تمام مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه این دو نیروگاه، پاسخگوی نیاز استان نیست، اظهار کرد: به همین دلیل در مقاطعی مردم استان با خاموشی برق و قطعی آب مواجه هستند.

وی با بیان اینکه دو نیروگاه در غرب مازندران در دست احداث است، گفت: مطالعات نشان می‌دهد بیش از 700 مگاوات از طریق نیروگاه‌های برق‌آبی کوچک در رودخانه‌های مازندران آماده بهره‌برداری است و امیدواریم با کمک و مشارکت بخش خصوصی این اقدام صورت گیرد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار