کد خبر: ۱۰۶۴۸
تاریخ انتشار : ۱۴:۲۵ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس
خامکانی با اشاره به اینکه پیکان کاهش درآمدهای نفتی به سمت پروژ ه های عمرانی است، گفت: جلوگیری از فرارهای مالیاتی، کم کردن بوروکراسی در صادرات غیر نفتی و صادرات برق از جمله راهکارهای عبور از بحران درآمدی نفت است.
حسین امیری خامکانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس  با اشاره به تداوم کاهش قیمت نفت و اتفاقی که در نتیجه آن برای بودجه کشور خواهد افتاد، گفت: در بودجه سال جاری عدد خاصی برای هر بشکه نفت دیده نشده و فقط سقفی گذاشته شده که دولت استفاده کند که ممکن است به آن سقف نرسد و قطعا به برنامه های سالانه دولت فشار وارد می کند.

وی افزود: اولین جایی که در زمان کاهش درآمدهای نفتی دچار آسیب می شود بودجه های عمرانی است که ممکن است کمتر تحقق پیدا کنند و این امر باعث می شود پروژه ها با وقفه اجرا مواجه شده و اشتغال کارکنان پروژه های عمرانی نیز به مخاطره بیفتد.

خامکانی تصریح کرد: با این شرایط دولت باید تدبیر خاصی بیندیشد و دیپلماسی نفتی نیز باید کماکان به کار خود ادامه دهد و کشورهای عضو اوپک که فلسفه وجودی شان مدیریت عرضه و تقاضا و قیمت نفت است را برای جلوگیری از کاهش قیمت نفت با خود همراه کند.

وی اظهار داشت: اکنون برخی اعضای اوپک بر سر منافع سیاسی؛ منافع ملی خودشان را به خطر می اندازند لذا مهمترین رویه  در شرایط کنونی مدیریت عرضه از سوی اعضای اوپک است.

خامکانی خاطرنشان کرد: درداخل کشور نیز ضمن اینکه باید مدیریت مصرف داشته باشیم باید بتوانیم مستمری حقوق بگیران را به نحوی مدیریت کنیم که فشار کمتری به زندگی مردم وارد شود.    

وی یادآور شد: باید در نظر داشت که امسال علاوه بر کاهش قیمت نفت با رکود جهانی فولاد نیز مواجهیم که مواد معدنی مثل زغالسنگ و سنگ آهن و کنستانتره را دچار افت قیمت کرده لذا یک اراده ملی شامل بخش خصوصی و دولتی و قوای سه گانه باید دست به دست هم دهند تا این موانع خشکسالی مالی و آبی را پشت سر بگذاریم.

این نماینده مجلس همچنین جلوگیری از فرارهای مالیاتی و کم کردن بوروکراسی در صادرات غیر نفتی را مهمترین اقدامات جهت جبران کاهش درآمدهای نفتی برشمرد.

وی تاکید کرد: باید صادرات غیر نفتی روانتر شود و صادرات برق را در دستور کار جدی خود قرار دهیم و ضمن اینکه در راستای اقتصاد مقاومتی تلاش کنیم.
منبع: ایلنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار