کد خبر: ۱۰۶۵۷
تاریخ انتشار : ۱۰:۳۱ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي گفت:
فلاحتيان، به ظرفيت 1000 مگاواتي نيروگاه سياه بيشه اشاره کرد و افزود: اين نيروگاه امسال وارد مدار شد و در روزهاي اخير نيز نيروگاه سيمره به ظرفيت 480 مگاوات وارد شبکه سراسري برق کشور شده است و پيش‌بيني مي‌کنيم تا پايان سال نيز نيروگاه آبي رودبار لرستان وارد مدار بهره‌برداري شود.
هوشنگ فلاحتيان که پيشتر اعلام کرده بود اگر مصرف برق در تابستان به بيش از 51 هزار مگاوات برسد با مشکل تامين برق مشترکان مواجه خواهيم شد، گفت: امسال گرماي شديد هوا در بيشتر نقاط کشور موجب شد اوج مصرف ثبت شده برق به 50 هزار و 177 مگاوات برسد که تاکنون توانسته‌ايم اين نياز را تامين کنيم. معاون وزير نيرو، درباره استفاده از نيروگاه‌هاي برق آبي در زمان اوج مصرف برق در تابستان با توجه به کمبود آب سدها افزود: با هماهنگي بخش آب و برق کشور از ظرفيت نيروگاه‌هاي آبي در مدت زمان اوج بار استفاده شده است.وي، ظرفيت نصب شده نيروگاه‌هاي برق آبي را 11 هزار مگاوات و ظرفيت عملي اين نيروگاه‌ها را 9 هزار مگاوات اعلام کرد و گفت: نيروگاه‌هاي برق آبي براساس نياز وارد مدار مي‌شود و در تابستان امسال نيز بين 4 تا 8 هزار مگاوات از اين نيروگاه‌ها وارد مدار شدند.

فلاحتيان، به ظرفيت 1000 مگاواتي نيروگاه سياه بيشه اشاره کرد و افزود: اين نيروگاه امسال وارد مدار شد و در روزهاي اخير نيز نيروگاه سيمره به ظرفيت 480 مگاوات وارد شبکه سراسري برق کشور شده است و پيش‌بيني مي‌کنيم تا پايان سال نيز نيروگاه آبي رودبار لرستان وارد مدار بهره‌برداري شود.معاون وزير نيرو با اشاره به همکاري واحدهاي صنعتي براي کاهش مصرف برق در ساعات اوج مصرف گفت:با همکاري واحد‌هاي صنعتي تابستان امسال مصرف برق در زمان اوج بار 600 تا 700 مگاوات کاهش يافت.وي افزود: اين کاهش مصرف براساس قراردادهاي منعقد شده با واحدهاي صنعتي حاصل شد و هيچ لطمه‌اي به روند توليد در صنايع به دنبال نداشته است.اجراي تعميرات اساسي واحدهاي توليدي در فصل تابستان يکي از راهکارهاي مهم در مديريت مصرف برق بود.معاون وزير نيرو گفت: از مجموع 330 هزار چاه آب کشاورزي کشور امسال 26 هزار چاه با مشارکت در طرحي که بر‌اساس آن، اگر هر کشاورزي در 4 ساعت اوج مصرف برق چاه‌هاي خود را خاموش کنند 20 ساعت باقيمانده شبانه‌روز برق مصرفي او رايگان محاسبه مي‌شود شرکت کردند.

وي ابراز اميدواري کرد در سال آينده ساير کشاورزان نيزدر اين طرح شرکت کنند گفت: هنوز تعداد زيادي از کشاورزان در ساعت اوج مصرف برق از چاه‌هاي خود استفاده مي‌کنند که اميدواريم با شرکت در اين طرح بتوانند هم به کاهش مصرف برق در تابستان کمک کنند و هم 20 ساعت باقيمانده روز از برق رايگان بهره‌مند شوند.
منبع: مهر
برچسب ها: هوشنگ فلاحتیان ، برق
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار