کد خبر: ۱۱۶۸۲
تاریخ انتشار : ۱۴:۲۷ - ۱۷ آبان ۱۳۹۴
رییس سندیکای صنعت برق با اشاره به پتانسیل صادرات برق به عراق و تاجیکستان،گفت: به علت سو‌ء مدیریت و کمبود سرمایه‌گذاری، ظرفیتی که باید در کشور وجود ندارد. اما اگر این ظرفیت وجود داشت می‌توانستیم در ساعات پیک نیز برق صادر کنیم و درآمد بیشتری به دست آوریم.
به گزارش برق نیوز، علیرضا کلاهی با بیان‌اینکه پتانسیل صادرات 30 هزار مگاوات برق در شرایط عادی از کشور وجود دارد،اظهار کرد: به دلیل تغییر الگوی مصرف یک اختلاف فاحش بین مصرف در زمان عادی و اوج به‌وجود آمده است.

وی با بیان‌اینکه در فصول غیرتابستان برق اضافی در کشور وجود دارد و سرمایه عظیمی به اسم ظرفیت نیروگاهی بیکار است، ادامه داد: می‌توان از این ظرفیت به نحو احسن استفاده و برق آن را صادر کرد.

رییس سندیکای صنعت برق با اشاره به خاموشی و نیاز عراق و تاجیکستان به برق ایران،گفت: عراق و تاجیکستان در فصل زمستان نیز با کمبود برق مواجه هستند ، اما ما به علت سو‌ء مدیریت و کمبود سرمایه‌گذاری از آن ظرفیتی که باید در کشور وجود داشته باشد برخوردار نیستیم.

کلاهی با اشاره به مزایا صادرات برق گفت:صادرات برق هم درآمدزا است و هم اگر ایران هاب انتقال انرژی الکتریکی منطقه شود، اثرات زیادی در زمینه‌ی ارتباطات کشور‌های همسایه به دست می‌آورد.

وی با بیان‌اینکه امیدواریم این فرصت نیز مانند هاب حمل‌و‌نقل از دست نروود،اظهار کرد:ما در شرایط عادی 30 هزار مگاوات ظرفیت مازاد داریم که می‌توانیم آن را صادر کنیم اما در شرایط پیک دچار مشکل هستیم.

به‌گفته رییس سندیکای صنعت برق اگر تاکنون خاموشی نبوده به دلیل وجود صنعت و کاهش مصرف صنایع بوده است و اگر مصرف صنایع به شرایط عادی برگردد تا حدی مجبوریم خاموشی را اعمال کنیم.
منبع: ایسنا
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
0
0
آيا كسي كه اصلا سابقه مديريت در صنعت برق را نداشته و بامشكلات و كاستي هاي آن از نزديك آشنا نيست و تجربه كمي دارد مي تواند به صراحت اينگونه نظر بدهد.!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
0
0
سندیکای صنعت برق یک تشکل حرفه ای است ورئیس ندارد. ایشان رئیس هیات مدیره هستند .
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار