کد خبر: ۱۱۷۳۷
تاریخ انتشار : ۱۲:۲۵ - ۱۹ آبان ۱۳۹۴
در حوزه توسعه مولدین مقیاس کوچک می‌تواند در مورد مصرف و نیاز صنایع و مشترکین در شرایط پسا تحریم بهبود بخشد و درنهایت موجبات رونق صنعتی را در کشور به وجود آورد.
به گزارش برق نیوز محمدحسن متولی زاده عصر دوشنبه در نشست شورای سیاست‌گذاری اجلاس ملی دانشجویی مهندسی برق ایران اظهار داشت: قیمتی که به مردم گفته می‌شود با حمایت دولت و اعطای یارانه محاسبه‌شده است اگرچه در سال ۸۳ افزایش جزئی در قیمت برق داشتیم ولی پس‌ازآن این افزایش قیمت منتفی شد.

متولی زاده افزود: پایین بودن قیمت نفت و کاهش سرمایه‌گذاری‌ها در این باب سبب شده است که بخش خصوصی و سرمایه‌گذارها رغبت زیادی به فعالیت در حوزه باهدف اصلاح الگوی مصرف نداشته باشند.

وی بابیان اینکه دغدغه‌های زیادی در مورد صنعت برق وجود دارد افزود: صنعت برق به دنبال آن است که رشد در حوزه توسعه مولدین مقیاس کوچک را به وجود آورد.

وی افزود: رشد در حوزه توسعه مولدین مقیاس کوچک می‌تواند در مورد مصرف و نیاز صنایع و مشترکین در شرایط پسا تحریم بهبود بخشد و درنهایت موجبات رونق صنعتی را در کشور به وجود آورد.

متولی زاده پاسخگویی به نیاز‌ها را با توسعه انرژی‌ای نو همراه دانست و تأکید کرد: ظرفیت‌های خوبی در این مورد به‌واسطه پیگیری‌های صورت گرفته به وجود آمده است که موجب شده که این ظرفیت‌ها در بودجه سال ۹۲ در قالب‌بندهایی به تصویب برسد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان افزود: تمامی حمایت‌های صورت گرفته در قالب قانونی به اسم قانون حمایت از صنعت برق به‌صورت دائمی درآمدهاست؛ این قانون باهدف رفع موانع تولید و از میان بردن مشکلات سرمایه‌گذاران نگاشته شده است.

وی با اشاره به برپایی اجلاس ملی دانشجویی مهندسی برق ایران باهدف توجه به انرژی‌های نو ابراز کرد: هدف از برپایی این اجلاس ملی آشنایی تشکل‌ها، سندیکا‌ها، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و فعالان حوزه خدمات شهری با ظرفیت‌های موجود در استان در حوزه برق و صنعت است.

وی یکی از اهداف برپایی این اجلاس را بالا بردن رغبت سرمایه‌گذار و توجه به انرژی‌های نو دانست و تأکید کرد: در برخی از کارگاه‌های این اجلاس در مورد مباحث فنی و اجرایی انرژی‌های نو صحبت می‌شود، از مسئولین اجرایی این اجلاس قول گرفته‌شده است که کارگاهی با موضوع مولدین مقیاس کوچک را نیز در دل این اجلاس بگنجانند.

متولی زاده خواستار توجه بیشتر به انرژی‌های نو شد و افزود: وزارت نیرو و دولت در بخشنامه‌ای خطاب به سرمایه‌گذاران این نوید را داده‌اند که در صورت همکاری در مورد انرژی‌های نو، از دستاورد‌های آ‌ن‌ها به نرخ خوبی خریداری می‌کند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان تصریح کرد: فرهنگ در مورد انرژی و نحوه استفاده از آن نقش بی بدیلی را ایفا می‌کند؛ افرادی که در این کنفرانس شرکت می‌کنند، آموزش می‌بینند که بایستی با چه فرهنگی از انرژی بهره بجویند و با مدیرت تقاضا، اثر بخشی زیاد و هزینه کم از انرژِی بهره مند شوند.

وی با اشاره به توسعه ساخت مولد‌های مقیاس کوچک اظهار داشت: در این حوزه می‌توان با همکاری سرمایه گزاران، گاز مصرفی را به مولد تبدیل کنیم و پس از آن برق را حاصل کرده و در نهایت از آن به عنوان سرمایش و گرمایش بهره بگیریم و برق مازاد خود را به فروش برسانیم.

متولی زاده گفت: تولید مولد‌ها می‌تواند با حمایت سرمایه گذاران در داخل واحد‌های شهرداری توسعه یابد؛ ظرفیت در توسعه مولد‌ها در استان موجود بوده و تنها به حمایت و همکاری نیازمند است.

۵۴۰ مجموعه صنعتی در اجلاس ملی دانشجویی مهندسی برق شرکت می‌کنند

دبیر اجرایی اجلاس ملی دانشجویی مهندسی برق ایران نیز در این نشست گفت: هجدهمین دور از اجلاس ملی دانشجویی مهندسی برق کشور به میزبانی دانشگاه پیام نور واحد مشهد برگزار می‌شود.

امیرحسین بهروز در این رابطه اظهار داشت: وی افزود: پس از ۱۷ سال و برای نخستین بار مشهد مقدس توانسته میزبانی این اجلاس را از آن خود کند که در آن ۴۰۰ نفر از دانشجویان، اساتید و اعضای هیئت‌علمی کشور حضور به هم می‌رسانند.

دبیر اجرایی اجلاس ملی دانشجویی مهندسی برق ایران گفت: فعالیت‌ها درزمینهٔ برپایی این اجلاس از خردادماه سال جاری آغازشده است و با ۵۴۰ مجموعه صنعتی در مورد برپایی و مشارکت در این اجلاس ارتباط برقرارشده است.

بهروز تصریح کرد: ۳۰۰نفر از اعضای هیئت علمی داوری مقالات ارسال شده را برعهده داشتند و علاوه بر آن ۶۰ نفر از اساتید طراز اول کشور، مسئولیت پنل‌ها را در سه روز برپایی این کنفرانس بر عهده می‌گیرند.

وی مخاطبین این کنفرانس را دانشجویان و افرادی که مقاله ارائه کرده‌اند دانست و تاکید کرد: در فاصله زمانی برپایی این کنفرانس، پنج سالن ارائه مقاله به صورت هم زمان و دوسال برگزاری کارگاه آماده ارائه مطالب می‌باشند.

دبیر اجرایی کنفرانس ملی دانشجویی مهندسی برق ایران در بیان سیاست گذاری کلان این کنفرانس گفت: هدف ما این بود که مسائل تئوری و آکادمیک را به کارگاه‌ها منتقل کنیم؛ به همین جهت به سراغ صنایع رفتیم.

بهروز هدف برپایی این کنفرانس را ارتباط میان صنعت و دانشگاه دانست و اظهار داشت: نگاه ویژه به کارآفرینی، تجاری سازی و اختراعات در مورد برق از جمله اهداف است.
منبع: مهر
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار