کد خبر: ۱۱۸۹۵
تاریخ انتشار : ۱۳:۲۴ - ۰۱ آذر ۱۳۹۴
امروز خبرنگاران خبرگزاری های مختلف از پروژه های برق شیراز بازدید کرده و در جریان آخرین فعالیت های این شرکت قرار گرفتند.
به گزارش برق نیوز، محمدرضا منصوری صبا در جریان بازدید خبرنگاران از پروژه های برق شیراز اضافه کرد: با تفاهمی که بین شرکت توزیع نیروی برق شیراز و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان فارس انجام شد، سالانه تعداد قابل توجهی از جوانان با طی دوره های آموزش تخصصی، گواهینامه بین المللی کار بر روی شبکه های برق را دریافت می کنند، به طوریکه علاوه بر تامین نیروی انسانی مورد نیاز شرکت، امکان صدور خدمات فنی مهندسی به سایر استان ها نیز فراهم شده است.

منصوری صبا گفت: اکنون 97 درصد از عملیات های فنی مورد نیاز بر روی شبکه های فشار متوسط توزیع برق در محدوده شرکت توزیع شیراز، بدون اعمال خاموشی اجرایی می شود و برای این مهم هر ماه بیش از 300 میلیون تومان هزینه می شود تا مردم در آسایش و رفاه باشند.

معاون بهره برداری توزیع نیروی برق شیراز، تصریح کرد: روش و تجهیزات مورد استفاده در گروه خط گرم، با برخورداری از پیشرفته ترین تکنولوژی های روز جهان، عملیاتی شده است.

منصوری صبا گفت: در طول سال گروه های بازدید شبکه، با استفاده از دوربین های تخصصی، عیوب شبکه ها را مشخص می کنند که طی سال گذشته بالغ بر 2750 عیب در شبکه های توزیع تحت پوشش شرکت توزیع شیراز مشخص شد و با استفاده از 12 گروه خط گرم، این عیوب در حال رفع عیب است.

معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق شیراز یکی دیگر از اقدامات شاخص اجرا شده را، بهسازی و نوسازی پست های زیرزمینی برق عنوان و اضافه کرد: در هفتاد نقطه از شیراز، پست های زیرزمینی وجود دارد که تجهیزات مورد استفاده از آنها، مربوط به دهه های گذشته بود و تاکنون موفق به بهسازی و نوسازی بالغ بر 50 پست شده ایم.

منصوری صبا، در حاشیه بازدید خبرنگاران از پست خیابان توحید، گفت: برای بهسازی و نوسازی هریک از این پست ها که تامین کننده برق تعداد زیادی از مشترکان در مرکز شیراز است، حدود 150 میلیون تومان هزینه شده است.

وی این پروژه را در سطح کشور برای توزیع برق شیراز یک امتیاز ویژه قلمداد و خاطرنشان کرد: در کمتر شهری از شهرهای کشور، چنین اقدامی اجرایی شده است.

منصوری صبا این اقدام را نیز به نوعی توجه به اقتصاد مقاومتی دانست و تاکید کرد که با انجام این عملیات، امکان قطع برق در شرایط سخت و بحرانی، به حداقل ممکن کاهش پیدا کرده است.

براساس این گزارش، معاون منابع انسانی شرکت توزیع نیروی برق شیراز نیز در حاشیه بازدید خبرنگاران از سایت آموزشی نیروهای فن ورز شبکه و گروه های خط گرم، گفت: در راستای اصل 44 قانون و واگذاری بخشی از فعالیت ها به بخش خصوصی، زیرساخت های مختلفی مورد توجه قرار گرفت که بخشی از آن زیرساخت های آموزشی بود.

عبدالامیر نگارش گفت: با انعقاد تفاهم نامه ای بین شرکت توزیع نیروی برق شیراز و اداره کل فنی و حرفه ای استان فارس، زمینه آموزش نیروهای انسانی در هفت رشته، فراهم شد و از سال 85 این تفاهم نامه اجرایی شده است.

او با بیان اینکه طی این 9 سال بالغ بر دو هزار نیروی انسانی، آموزش های تخصصی را در رشته های هفت گانه طی کرده اند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه و با توجه به تمهیدات اندیشیده شده، بالغ بر 90 درصد از نیروهای آموزش دیده جذب بازار کار شده اند و این در شاخص های مربوطه، عدد بسیار بالایی محسوب می شود.
نگارش گفت: در هر دوره آموزشی تعداد 20 نفر جذب شده و به مدت یک و نیم ماه در هر یک از رشته های هفت گانه، مهارت های عملی را فرا می گیرند و نکته قابل توجه اینکه بیش از 80 درصد نیروهایی که برای فراگیری مهارت های حرفه ای، در این دوره ها شرکت می کنند، فارغ التحصیلان رشته های مهندسی در سطوح کارشناسی و حتی دوره های کارشناسی ارشد هستند.
وی این دوره ها را شامل، فن ورز شبکه خط گرم، فن ورز شبکه خط سرد، نصب دستگاه های اندازه گیری، تست دستگاه های اندازه گیری، عملیات بازرسی، عملیات قرائت و .. بیان و اضافه کرد: گواهینامه های صادر شده برای این افراد، بین المللی است و امکان جذب آموزش دیدگان در سراسر کشور و حتی سایر کشورها نیز وجود دارد.
نگارش بیان کرد: امروز شیراز به سایت بزرگ آموزش تخصصی در کشور تبدیل شده است که با توجه به توان تخصصی و مهارت های کسب شده، علاوه بر تامین نیاز داخل به نیروی انسانی متخصص، امکان صدور خدمات فنی و مهندسی به سایر کشورها را نیز داریم.
وی گفت: افرادی که در قالب این دوره ها آموزش می بینند، جذب یکی از 400 شرکت پیمانکاری فعال در حوزه های مختلف می شوند بنابراین ضمن ایجاد بستری برای اشتغال پایدار جوانان که یکی از اهداف اقتصاد مقاومتی است، از توسعه و بزرگ شدن بدنه شرکت توزیع نیروی برق نیز ممانعت شده است.
مدیر خدمات فنی شبکه توزیع نیروی برق شیراز نیز در حاشیه بازدید خبرنگاران از عملیات خط گرم شبکه فشار متوسط 20 هزار ولت در جنوب شیراز، گفت: عملیات خط گرم به معنای انجام اقدامات تعمیر، سرویس و نگهدای شبکه بدون قطع جریان برق است.

محسن بی غرض با یادآوری اینکه توزیع برق شیراز، یکی از پیشتازان و توانمندترین شرکت های توزیع کشور در اجرای عملیات خط گرم محسوب می شود، گفت: هم اینک در این شرکت 12 گروه خط گرم فعال است.

وی ادامه داد: با توجه به توسعه شهر و اجرای عملیات های متعدد عمرانی بزرگ توسط دستگاه های مختلف خصوصا شهرداری، بدون وجود گروه خط گرم، برای هر عملیات عمرانی باید حداقل چهار هزار مشترک ساعت ها و حتی روزهای متمادی، خاموشی اجباری را تحمل می کردند حال آنکه اکنون به مدد این تکنولوژی بسیار پیشرفته، تعداد زیادی از پروژه ها بدون اعمال یک دقیقه خاموشی، اجرایی شده است.

بی غرض گفت: در عملیات خط گرم، کار تعمیر، انتقال، نوسازی و بهسازی و رفع عیوب شبکه های فشار متوسط و همچنین تعویض روغن ترانس های هوایی و زمینی، بدون اعمال خاموشی انجام می شود.

او با بیان اینکه کار تعویض روغن ترانس بدون اعمال خاموشی، یکی از اقدمات اساسی در ممانعت از بروز خاموشی در شبکه های توزیع برق است، گفت: اکنون در شیراز بالغ بر 23 هزار ترانس هوایی و زمینی وجود دارد که با توجه به لزوم تعویض روغن این ترانس ها هر پنج سال یکبار، سالانه چهار هزار ترانس نیاز به این عملیات دارد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار