کد خبر: ۱۱۸۹۹
تاریخ انتشار : ۱۵:۵۹ - ۰۱ آذر ۱۳۹۴
به منظور برق رساني مطمئن و پايدار در هسته مركزي شهر مشهد و به ويژه تامين برق حرم مطهر رضوي و طرح نوسازي ميدان شهدا شركت برق منطقه اي خراسان اقدام به احداث تونل انرژي حرم مطهر- شهدا نموده است.
احداث تونل انرژي و كابل 132 كيلو ولت در هسته مركزي شهر مشهد
به گزارش پايگاه خبري توانير، اين تونل به طول حدود 5/2 كيلومتر در مجاورت زير گذر حرم رضوي عبور مي كند و با اتمام آن، بخشي از پروژه رينگ شبكه اطراف حرم مطهر تكميل مي شود.

مهندس زارع زاده مجري اين طرح با اعلام اين خبر افزود : در حال حاضر حفاري و بتن ريزي تونل از ميدان شهدا تا حرم رضوي به اتمام رسيده و عمليات كابل كشي نيز 80 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.

وي با اشاره به اينكه عمليات اجرايي اين تونل از سال گذشته آغاز شده است ، خاطرنشان ساخت : بخشي از تونل درعمق 17 متري از سطح زمين اجرا شده و با توجه به وجود آب هاي سطحي ؛ چاه هاي جذبي و ابنيه قديمي در اطراف حرم مطهر ، اجراي اين تونل با كندي پيش مي رود كه اميد است با رفع موانع اجرايي ، اين پروژه تا پايان سال جاري به اتمام برسد.

مهندس زارع زاده هزينه اجراي بخش تونل را حدود 80 ميليارد ريال و هزينه كابل و كابل كشي آنرا 65 ميليارد ريال عنوان كرد و افزود: اگرچه امكان عبور 8 مدار كابل 132 كيلوولت در اين تونل وجود دارد ليكن در حال حاضر كابل 132 كيلوولت به صورت دومداره اجرا شده و طول كابل مصرفي 15 كيلومتر است .

وي از ديگر اهداف اين پروژه را علاوه بر پايداري شبكه ؛ برق رساني به مشتركين بزرگ از جمله قطار شهري مشهد عنوان كرد .

شايان ذكر است شركت برق منطقه اي خراسان به منظور توجه ويژه به مبلمان شهري اقدام به اجراي چند تونل انرژي در سطح شهر مشهد نموده است.

منبع: توانیر
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار