کد خبر: ۱۱۹۰۲
تاریخ انتشار : ۲۳:۱۳ - ۰۱ آذر ۱۳۹۴
مهندس پرویز غیاث الدین تشریح کرد:
مهندس پرویز غیاث الدین در گفت و گو با برق نیوز گفت: سی امین کنفرانس بین المللی برق ایران فردا صبح با حضور وزیر نیرو در پژوهشگاه نیرو آغاز بکار می کند. کنفرانسی که بیشترین قدمت را در ایران دارد و بزرگترین رویداد علمی صنعت برق ایران به حساب می آید. در این کنفرانس 367 مقاله پذیرفته شده از بین 1400 مقاله ارسال شده، ارائه می شود.
سرویس علمی برق نیوز: مهندس پرویز غیاث الدین در خصوص مراسم افتتاحیه سی امین کنفرانس بین المللی برق گفت: در مراسم افتتاحیه کنفرانس علاوه بر مهندس چیت چیان وزیر نیرو، مهندس فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی سخنرانی خواهند داشت که احتمالا در خصوص تغییرات ساختاری اخیر توانیر صحبت خواهد داشت.

به گزارش برق نیوز وی گفت: مهندس آرش کردی مدیرعامل توانیر و دکتر مروی رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز از دیگر سخنرانان مراسم افتتاحیه خواهند بود.

رئيس كميته اجرايی کنفرانس بین المللی برق ایران بیان داشت: کنفرانس امسال از لحاظ کمی و کیفی نسبت به دوره های گذشته متفاوت بوده و گسترده تر و پربار تر شده است که از فردا تا 4 آذر ماه 1394در پژوهشگاه نيرو برگزار می‌گردد.

مهندس غياث الدين اظهار داشت: بیش از 1200 مقاله به دبیرخانه کنفرانس ارسال شد که از بین آنها و پس از داوری اولیه در نهایت 1176 مقاله برای داوری نهایی ثبت شدند که پس از اتمام مراحل مختلف داوری در نهایت 373 مقاله برای ارائه برگزیده شدند كه از اين ميان 212 مقاله به صورت حضوري، 83 مقاله در قالب پوستر و 88 مقاله نيز در كتاب كنفرانس چاپ خواهد شد.

دبیر سندیکای صنعت برق خاطرنشان کرد: ما برای داوری مقالات یک سطح مشخص تعریف کرده ایم که باید مقالات پذیرفته شده از آن بالاتر باشند و اینطور نیست که مجبور باشیم تعداد مشخصی را بپذیریم لذا ممکن است تعداد مقالات پذیرفته شده در دوره های مختلف تغییر کند.

وی با اشاره به استقبال از سمینارها و کارگاه های کنفرانس بیان کرد: امسال 19 نشست تخصصی داریم که تعدادی از آنها توسط شرکت های خارجی ارائه می گردد. برای نمونه قرار است در یکی از نشست ها تجربیات موسسه جایکا در خصوص برچسب انرژی در ژاپن مورد بررسی قرار گیرد. در مجموع نشست های امسال از سال گذشته بیشتر بوده است.

رئيس كميته اجرايي كنفرانس خاطرنشان ساخت: كنفرانس در 5 سالن به صورت همزمان برگزار مي شود و همزمان با آن نیز نمایشگاهی با حضور بیش از 100 شرکت در محل جانبی کنفرانس برگزار خواهد شد که برای شرکت های دانش بنیان تسهیلاتی در نظر گرفته ایم که بتوانند

دبیر سندیکای صنعت برق بیان داشت: پیش بینی می کنیم جمعیت حاضر در کنفرانس و بازدید کننده امسال بیش از سال گذشته باشد. ما سال گذشته حدودا 3000 نفر را پذیرایی کردیم و امسال پیش بینی بیش از 3500 نفر را داریم.

مهندس پرویز غياث الدين گفت: همچنین در مراسم اختتامیه کنفرانس نیز از نویسندگان کتاب‌های سال صنعت برق تقدیر خواهد شد.

وی در پایان اظهار داشت: امسال با توجه به سی امین دوره برگزاری کنفرانس بین المللی برق در مراسم اختتامیه برنامه ویژه ای داریم و از تعدادی از افرادی که در این مدت زحمت زیادی کشیده اند و نگذاشته اند پرچم این کنفرانس و این رویداد بزرگ علمی پایین بیاد تقدیر خواهد شد. همچنین در اختتامیه آمار و ارقام جامع و کاملی از سی سال برگزاری کنفرانس ارائه خواهد شد و  شرکت های فعال، افراد حاضر در کنفرانس، داورهای برگزیده و... نیز معرفی می گردند.

برنامه کارگاه‌های آموزشی:
در کنار کنفرانس، ۱4 کارگاه‌ آموزشی نیز تشکیل خواهدشد. لیست کارگاهه ای که در سه روز برگزاری کنفرانس ارائه می گردد به شرح زیر است:

- چارچوبي براي آسيب‌شناسي ساختار سازماني شركت‌هاي برق منطقه‌اي
- احداث نيروگاه فتوولتائيك در مدار 36000 كيلومتري كره زمين و تامين برق مورد نياز مردم ايران با استفاده از كوانتوم دات‌ها
- طراحي ماشين‌هاي الكتريكي به روش اجزاء محدود توسط نرم‌افزار maxwell 15
- بررسي سيستم‌هاي هيبريدي با دو خورشيد در نيروگاه‌هاي انبساطي
- آسيب‌شناسي نيرگاه‌هاي خورشيدي محلي و محدوديت‌ها و فرصت‌هاي آن
- ارزشيابي اثربخشي آموزشي سازمان‌ها براساس مدل كرك پاتريك و ROI
- پروتكل IEC-61850 تعاريف و امكانات
- معرفي فناوريهاي نوين در زمينه سيستم‌هاي فتوولتائيك و استانداردهاي تست نيروگاه فتوولتائيك بهمراه روش‌هاي عملي تست راندمان نيروگاه PV
- تست كارايي و محاسبه راندمان توربين بخار
- آشنايي با روند محاسبات صورت‌حساب‌هاي بازار برق ايران براساس دستورالعمل‌هاي هيئت تنظيم بازار برق ايران
- كليدزني بانك هاي خازني در پست‌هاي انتقال و فوق توزيع شبكه ايران
- معرفي دستگاه عملي تست جامع و رله‌هاي حفاظتي ديجيتال ساخت داخل
- اندازه‌گيري امپدانس زمين پست فشار قوي برقدار
- تخمين عمر باقيمانده ترانسفورماتور با استفاده از آزمون گاز كروماتوگرافي و فورفورال مطابق استاندارد IEC 62874-2105

تاریخچه کنفرانس:
نخستین کنفرانس برق در ایران در سال 1346 و در دانشگاه شیراز با حضور استادان و پژوهشگران داخلی و خارجی برگزار شد. گرچه این کنفرانس از جایگاه و اعتبار خاصی برخوردار بود اما استمرار نیافت تا اینکه پس از پیروزی انفلاب اسلامی، شرکت توانیر اقدام به برپایی کنفرانس «TEPCON» با حضور استادان و پژوهشگران داخلی و خارجی از 23 کشور جهان نمود.
 
در سال 1365 «کنفرانس شبکه‌های سراسری برق» در شرکت توانیر برگزار شد و پس از آن با ایجاد دبیرخانه دائمی، این کنفرانس در آبان‌ماه هر سال برپا می‌گردد. کنفرانس برق از سال 1369 با حضور محققان خارجی ابعاد بین‌المللی خود را تثبیت کرد و با عنوان «کنفرانس بین‌المللی برق» یا PSC شناخته شد.

کنفرانس بین‌المللی برق در سال 1377 با تکمیل مجموعه سالن‌های همایش پژوهشگاه نیرو امکانات خود را توسعه داد و علاوه بر موضوعات فنی صنعت برق به سایر مسایل از جمله محیط زیست، مسایل اقتصادی، اجتماعی و مدیریت نیز پرداخت تا تمامی محققان و پژوهشگرانی که در این زمینه‌ها از تجارب ارزنده‌ای دارند، بتوانند فعالیت‌های تحقیقاتی خود را عرضه کنند.


ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار