کد خبر: ۱۱۹۱۴
تاریخ انتشار : ۱۴:۱۶ - ۰۲ آذر ۱۳۹۴
پنج تفاهم نامه به مبلغ حدود 150 هزار میلیارد ریال در همایش بین المللی معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری کشور در جزیره کیش برای سرمایه گذاری در ساخت نیروگاه‌های بادی و خورشیدی با سرمایه‌گذاران چینی، هندی، کره‌ای و ایرانی امضا شد.
به‌گزارش برق نیوز به نقل از روابط عمومی برق منطقه‌ای خوزستان، همایش بین‌المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور هفته گذشته در جزیره کیش به منظور معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری استان خوزستان با حضور تمامی دستگاه‌های اجرایی استان با محوریت استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خوزستان برگزار شد.

در طول شش روز برگزاری این همایش علاوه بر همایش بین المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور، نشست‌های تخصصی مختلفی از جمله نشست فرصت‌های سرمایه گذاری در ایران پسا تحریم و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان خوزستان با حضور محمد خزاعی رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و همکاری‌های فنی و اقتصادی کشور، میرعلی اشرف پوری حسینی ریاست سازمان خصوصی سازی و الهام امین زاده مشاور حقوقی ریاست جمهور برگزار شد.

در روز اول در بخش فرصت‌های سرمایه گذاری استان خوزستان حاجتی رییس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان پتانسیل‌های استان را برای حاضران تشریح کرد و گفت: خوزستان دارای دومین رتبه اقتصادی کشور با نفت و چهارمین رتبه اقتصادی کشور بدون صنایع نفت است و سند آمایش سرزمین و نقش هر منطقه در خوزستان در راستای توسعه تدوین شده‌اند.

پس از او، "اسماعیل زمانی" مدیرعامل منطقه آزاد تجاری اروند پتانسیل‌های منطقه آزاد را برای سرمایه گذاران بیان کرد و اظهار داشت:  طبق تفاهم‌نامه امضا شده با وزارت نیرو مقرر شد 10 هزار مگاوات انواع نیروگاه تولید برق در منطقه آزاد اروند احداث شود.

همچنین مقتدایی استاندارخوزستان نیز در این همایش گفت: منطقه آزاد اروند به تنهایی با حداقل هزینه‌ها، امکان توسعه و ایجاد یک منطقه ثروتمند را برای کشور دارد زیرا خوزستان با وجود داشتن هفت کشت و صنعت، پتروشیمی، پالایشگاه، فرودگاه و 550 هزار هکتار زمین زراعی مستعد و 5.5  میلیون جمعیت که بیشتر آن‌ها متخصص هستند، می‌تواند نقش تجهیز کارگاه توسعه کشور را ایفا کند.

شایان ذکر است بعد از مراسم افتتاحیه دو نشست تخصصی تشکیل شد که در نشست اول که به ریاست سیاحی معاون عمرانی استانداری برگزار شد، جانقربان مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان درارتباط با زیر ساخت‌های صنعت برق، شبکه برق منطقه و پتانسیل‌های آن در استان و ... جهت جذب سرمایه گذاران و فرصت‌های سرمایه گذاری در صنعت برق خوزستان توضیحاتی ارائه داد وسپس به معرفی پنج ساختگاه جهت احداث نیروگاه‌های بزرگ 500 مگاواتی و 14 ساختگاه احداث نیروگاه‌های پراکنده 25 مگاواتی پرداخت.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان با اشاره به پتانسیل شبکه برق خوزستان و نیز سیاست‌های وزارت نیرو در جلب مشارکت بخش خصوصی در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی گفت: امکان احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر خورشیدی و بادی در استان خوزستان وجود داردکه این فضای مناسب با افزایش قیمت تعرفه خرید و نیز افزایش مدت خرید تضمیمی از 5 سال به 20 سال جهت سرمایه گذاری بخش خصوصی ایجاد شده است.

"محمود جانقربان: در ادامه گفت: از طرفی با توجه به نیاز صنعتی استان و مجاورت با کشور عراق و امکان صادرات به این کشور، احداث نیروگاه‌های بزرگ و کوچک مورد حمایت وزارت نیرو بوده است.

همچنین درادامه این همایش ودرنشست دوم که به ریاست نیکو معاون هماهنگی امور اقتصادی و بین‌المللی استانداری، صدری مدیرکل اموردارایی و اقتصادی استان و چنگلوایی مدیر کل سازمان جهاد کشاورزی به تشریح پتانسیل‌های بخش‌های تخصصی استان پرداختند.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار