کد خبر: ۱۱۹۲۳
تاریخ انتشار : ۱۱:۰۱ - ۰۳ آذر ۱۳۹۴
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: توصیه می‌کنیم وزارت نفت گاز فلر را به‌صورت رایگان در اختیار سرمایه‌گذاران احداث نیروگاه بگذارد تا این گازها تبدیل به برق شده و در کشور مورد استفاده قرار گیرد.
به گزارش برق نیوز، هوشنگ فلاحتیان در سی‌امین کنفرانس بین المللی صنعت برق با بیان اینکه جمعی از مدیران صنعت برق کشور در بخش، تولید، انتقال و توزیع و جامعه دانشگاهی و نخبگان کشور در کنار صنعت برق تلاش کردند تا بتوانیم در تابستان سال جاری، با موفقیت از پیک مصرف بیش از 50 هزار مگاوات گذر کنیم،اظهار کرد: تلاش می‌کنیم با مطرح کردن 10 ضرورت و اولویت صنعت برق کشور، در کنار هم و با یک همنوایی، صنعت برق ایران را به جایگاه یک صنعت بین‌المللی ارتقا دهیم.

به گفته وی اولین ضرورت در ایجاد شرایط جدید برای انتقال تکنولوژی پس از توافقات گروه 1+5 به منظور سرمایه‌گذاری و انتقال تکنولوژی به داخل کشور، از طریق سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی است و این‌گونه تمایلات بایستی حتما به انتقال تکنولوژی و امر تحقیقات و پژوهش توامان بین شرکت‌های داخلی و خارجی ختم شود.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی ادامه داد: با گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب از سهم ناچیزی از انرژی تجدیدپذیر در تولید برق برخوردار هستیم که تلاش می‌کنیم در انتهای افق سال 1399 و حداکثر 1400 بتوانیم از ظرفیت 5000 مگاوات انرژی‌های تجدید پذیر در سبد انرژی کشور بهره‌مند شویم.

فلاحتیان با بیان اینکه با تمرکز به افزایش راندمان نیروگاهی و کاهش تلفات و منطقی کردن تعرفه‌ها و حرکت به سوی توسعه و بورس انرژی و افزایش صادرات برق، برای ساماندهی ساختار اقتصادی برق برنامه ریزی کرده ایم که اگر به سمت این موضوعات حرکت نکنیم نمی‌توانیم در آینده تصویر روشنی را برای صنعت برق کشور متصور شویم، گفت: در سال جاری آئین‌نامه اصلاح حریم‌ها ابلاغ خواهد شد و الزامی کردن اجرای سامانه ارت در ساختمان‌ها به عنوان آرزوی دیرینه صنعت برق کشور در شرف اجرا است.

وی با تأکید بر اینکه کاهش مصرف آب در نیروگاه‌ها یکی از ضرورت های این بخش است، اظهار کرد: در این خصوص طرح استفاده از پساب فاضلاب همدان در نیروگاه شهید مفتح با موفقیت اجرایی شد و اجرای این طرح را برای دیگر نیروگاه‌ها در برنامه داریم.

فلاحتیان گفت: یکی از ظرفیت‌های بالقوه صنعت برق استفاده از گازهای فلر برای تولید برق است که هم اینک حجم زیادی از آن در اتمسفر تزریق می‌شود؛ این گاز آلایندگی محیط زیست را به همراه دارد، بنابراین توصیه می‌کنیم وزارت نفت این گاز فلر را به‌صورت رایگان در اختیار سرمایه‌گذاران احداث نیروگاه بگذارد تا این گازها تبدیل به برق شده و در کشور مورد استفاده قرار گیرد.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه باید کیفیت تجهیزات برقی افزایش یابد و بازاریابی و افزایش صادرات کالا باید متناسب با صنعت برق باشد، گفت: در طول سال‌های گذشته صنعت برق کشور همواره رتبه اول صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی را داشته به‌طوریکه از 3 میلیارد دلار صادرات کشور، 2.7 تا 2.8 میلیارد دلار مربوط به صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی و سهم سایر صنایع حدود 200 تا 300 میلیون دلار بوده است.

فلاحتیان در خصوص استفاده از کنتورهای هوشمند گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان امسال کنتورهای هوشمند به‌صورت 100 درصد داخلی شوند و این کنتورها به گونه‌ای طراحی، برنامه‌ریزی و تولید شوند که بتواند در تعامل کامل با یکدیگر قرار گیرند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار