کد خبر: ۱۱۹۷۹
تاریخ انتشار : ۰۹:۴۲ - ۰۸ آذر ۱۳۹۴
حاجی‌رضا تیموری:رشد روزافزون مشترکین و افزایش مصرف برق نیازمند سرمایه‌گذاری و صرف هزینه‌های بالا در ایجاد زیرساخت‌های تولید، انتقال و توزیع برق است.
به گزارش برق نیوز، حاجی‌رضا تیموری در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با تأکید بر لزوم مدیریت مصرف اظهار داشت: رشد روزافزون مشترکین و افزایش مصرف برق در سطح استان نیازمند سرمایه‌گذاری و صرف هزینه‌های بالا در ایجاد زیرساخت‌های تولید، انتقال و توزیع برق است.

وی افزود: با توجه به این امر ضرورت برنامه‌ریزی دقیق در خصوص مدیریت مصرف به ویژه در بخش‌‌هایی که منجر به فرهنگ‌سازی این مهم در جامعه می‌شود بیش از پیش احساس می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان بیان کرد: آموزش و پرورش به عنوان یکی از دستگاه‌های مؤثر و با توجه به جامعه هدفی که زیرپوشش دارد، می‌تواند نقش مهمی در ترویج فرهنگ مصرف بهینه انرژی ایفا کند.

وی ادامه داد: شرکت توزیع نیروی برق استان همدان نیز در راستای نهادینه کردن فرهنگ مدیریت مصرف برنامه‌هایی را دستور کار قرار داده که با همکاری آموزش و پرورش استان در سطح مدارس اجرایی می‌شود.

تیموری یادآور شد: از جمله این اقدامات می‌توان به تدریس مباحث مدیریت مصرف برق در مقاطع مختلف از سوی مربیان و معلمان آموزش و پرورش در کلاس‌ها و اعزام کارشناسان مدیریت مصرف در شهرستان‌ها برای شرکت در جلسات آموزش خانواده اشاره کرد.

وی اضافه کرد: کنترل میزان مصرف برق مدارس، توزیع بروشور و کتابچه‌های آموزشی، چاپ مطالب مربوط به مدیریت مصرف برق و راهکارهای صرفه‌جویی در پیک‌های نوروزی و هماهنگی برای بازدید دانش‌آموزان از گنجینه برق استان نیز از دیگر اقدامات اجرایی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان عنوان کرد: برگزاری مسابقات مختلف و برپایی نمایشگاه‌های کاردستی و روزنامه دیواری دانش‌آموزان در زمینه مباحث صرفه‌جویی در مصرف برق و تقدیر از برندگان نیز از جمله فعالیت‌های مشترک با آموزش و پرورش استان است.

وی با اشاره به آموزش ضمن خدمت از طریق سابا طی سال‌های گذشته خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز شرکت توزیع نیروی برق استان همدان اقدام به تهیه کتاب‌های آموزشی در سه مقطع تحصیلی با عنوان «برق و بچه‌ها» و آموزش مربیان، معلمان و مدیران به طور مستمر در سطح استان کرده است.

تیموری با اشاره به نصب پنل خورشیدی رایگان در مدارس ابراز داشت: طی امسال بالغ بر 150 میلیون ریال برای تهیه و پخش اقلام تبلیغاتی و لوزام التحریر بین دانش‌آموزان در استان هزینه شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز در ادامه با تقدیر از تعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: فرهنگسازی باید از مقاطع ابتدایی آغاز شود چراکه زمان‌بر بوده و باید با حوصله صورت گیرد.

عبدالرضا فولادوند تصریح کرد: آموزش و پرورش استان همدان در زمینه مصرف بهینه برق اقدام به تعیین رابط انرژی در مدارس کرده که میزان مصرف انرژی برق در سطح مدارس را کنترل می‌کنند.

وی یادآور شد: در سطح مدارس روستا نیز با مشارکت دهیاری‌ها میزان مصرف انرژی برق کنترل می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با تأکید بر آموزش مصرف بهینه انرژی از سنین کودکی افزود: به طور قطع آموزش در کودکی تأثیر بسزایی در شکل‌گیری شخصیت فرد دارد.

وی با بیان اینکه پرداختن به راهکارهای مدیریت مصرف در کتاب‌های آموزشی حائز اهمیت است، بر همکاری مدارس و معاونین با کارشناسان شرکت توزیع نیروی برق استان تأکید کرد.

در این جلسه با پیشنهاد شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در زمینه عقد قرارداد جهت اجرای طرح بهسامان موافقت شد.

گفتنی است؛ طرح آموزشی  بهسامان با هدف ترویج و اشاعه فرهنگ استفاده بهینه از انرژی در بین  دانش‌آموزان و آشنایی آنها با مفاهیم و راهکارهای اساسی در استفاده بهینه از انرژی و لوازم انرژی بر خانگی  و همچنین آموزش معلمان طی  سال تحصیلی در مدارس اجرا می شود.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار