کد خبر: ۱۲۰۳۱
تاریخ انتشار : ۱۳:۵۲ - ۱۱ آذر ۱۳۹۴
مهندس داود محمودی مجری طرح توسعه فناوری های انرژی های تجدیدپذیر پژوهشگاه نیرو با ارسال نامه ای برق برق نیوز نسبت به انتشار خبر "افتتاح نیروگاه یک مگاواتی خورشیدی پژوهشگاه نیرو در اراک تا چند ماه آینده" بدون اخذ مجوز از پژوهشگاه نیرو اعتراض کرد.
مهندس داود محمودی مجری طرح توسعه فناوری های انرژی های تجدیدپذیر پژوهشگاه نیرو با ارسال نامه ای برق برق نیوز نسبت به انتشار خبر "افتتاح نیروگاه یک مگاواتی خورشیدی پژوهشگاه نیرو در اراک تا چند ماه آینده" بدون اخذ مجوز از پژوهشگاه نیرو اعتراض کرد.

در متن این نامه آمده است:
در خصوص خبر منتشره با کد 11793 با آقای مهندس هاشمی به اطلاع می رساند که ایشان مدیر نظارت اجرای این پروژه می باشند و خبر منتشر شده می بایست مراتب رسمی و مجوزهای لازم جهت انتشار را از سازمان مطبوع اخذ می نمود.

 لذا متاسفانه آن خبرگزاری روند معقول و قانونی در خصوص رعایت حقوق ذینفعان و محقین را رعایت نمی نماید و لاجرم اعتراض به انتشار مطلب فوق و شکایت در این خصوص را جزء حق قانونی سازمان دانسته و در این خصوص اقدام خواهیم کرد.

توضیحات برق نیوز:
خبر احداث نیروگاه خورشیدی مذکور در نشستی عمومی در سی امین کنفرانس بین المللی برق ایران به صورت کامل و با جزئیات خیلی بیشتر ارائه شده است. تیم خبری برق نیوز هم در این کنفرانس مانند دیگر خبرگزاری ها به پوشش اخبار مهم صنعت برق اقدام نموده است و لذا هرآنچه که در آن نشست ارائه شده امکان انتشار عمومی داشته است.

انتشار خبر در چنین مواردی نیاز به کسب مجوزهای مراجع بالاتر ندارد چراکه قاعدتا ارائه نشست و توضیحات مربوط به این خبر در کنفرانسی که بیش از 3000 نفر شرکت کننده دارد خود قانونی بودن و صحت و سقم آن را تایید می نماید وگرنه سازمان مرجع نباید اجازه ارائه چنین نشستی و انتشار چنین خبری را می داد.

از طرفی همیشه فردی از مجموعه مدیران و کارمندان یک ارگان یا سازمان (در صورتی که از طرف سازمان خود منع مصاحبه و انتشار خبر نشده باشد) می تواند به نمایندگی از آن نهاد، خبر یا مطلبی را منتشر نماید و خبرگزاری ها هم از این لحاظ منعی ندارند مگر اینکه انتشار آن منع قانونی داشته باشد.

برق نیوز خود را موظف به رعایت اصول حرفه ای حاکم بر رسانه می داند و لذا آماده انتشار توضیحات تکمیلی آن نهاد است. در تماس تلفنی مهندس محمودی با برق نیوز نیز در این خصوص توضیحات لازم به وی ارائه و بر همکاری های لازم تاکید شد.

‌فصل سوم: حقوق مطبوعات
‌ماده 3 - مطبوعات حق دارند نظرات، انتقادات سازنده، پیشنهادها، توضیحات مردم و مسئولین را با رعایت موازین اسلامی و مصالح جامعه درج و‌به اطلاع عموم برسانند.
‌تبصره - انتقاد سازنده مشروط به دارا بودن منطق و استدلال و پرهیز از توهین، تحقیر و تخریب می‌باشد.
‌ماده 4 - هیچ مقام دولتی و غیر دولتی حق ندارد برای چاپ مطلب یا مقاله‌ای در صدد اعمال فشار بر مطبوعات بر آید و یا به سانسور و کنترل‌نشریات مبادرت کند.
‌ماده 5 - کسب و انتشار اخبار داخلی و خارجی که به منظور افزایش آگاهی عمومی و حفظ مصالح جامعه باشد با رعایت این قانون حق قانونی‌مطبوعات است.

نامه پژوهشگاه نیرو به برق نیوز در خصوص انتشار یک خبر
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
2
3
برق نیوز عزیز خدا تو رو از ما نگیره کارت درسته متاسفانه مدیران ارشد هنوز قدرت رسانه را درک نکرده اند و می خواهند مانند کارمندان تحت امر خود با رسانه ها هم آمرانه برخورد کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
كدوم مديران ارشد بابا؟
علي معاني
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
1
6
جدي نگيريد.
بنده خدا منظورش جيز ديگه اي بوده.
از برق نيوز تشكر و خواهش دارم منتشر بشه نظر!
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
0
4
جواب برق نيوز حرفه اي و منطقي بود.
پژمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
0
5
اساسا به راحتی از متن نامه مشخص است که حقوق ذینفعان یعنی چرا اسم مجری پروژه در خبر ذکر نشده و افتخارات نصیب مدیر شده نه مجری. اساسا من بعد از 13 سال کار در پژوهشگاه چیزی با عنوان مدیر نظارت اجرایی ندیم یا مدیر هست یا نیست.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
0
4
در نامه سازمان مطبوع غلط هست و صحیح اون سازمان متبوع است.
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
0
2
خدايا اينا كين كه ادعاشون گوش فلك را هم كر كرده!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
0
2
این هم ازاون اعتراضات بود که فلسفه مشخصی در اون نیست ...
داود محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
6
0
با سلام و عرض ادب
بعد از ارسال نامه بنده با مدیریت برق نیوز صحبت کردم و دقدقه های موجود از نشر ناقص و پر اشتباه خبر نیروگاه را به ایشان اطلاع دادم و اشاره کردم که به کارفرمایان و تامین کنندگان مالی این پروژه در این متن بصورت کامل اشاره نشده و همچنین بعضاً اطلاعات اشتباه می باشدو این طبعات مالی و پشتیبانی برای پژوهشگاه خواهد داشت و لازم بود قبل از انتشار آن جهت صحه گذاری از مدیران سازمان تائیدی گرفته میشد همچنین عرض کردم قراربود این خبر در موعد مشخصی (هفته پژوهش) اطلاع رسانی شود و در نهایت قرار شد در جهت اصلاح مطالب و بازنشر آن ایشان پیشنهادی بدهند ناگهان با جوابیه این سایت و درج این نامه مواجه شدم و همچنین توجیهات ایشان از عملکرد درست و بدون عیب و نقص این خبر گذاری.
بنظرم اگر در بازنشر و اصلاح خطاهای صورت گرفته در گزارش اول سعی میشد بهتر بود تا اصرار در اثبات بیگناهی و عدم خطای برق نیوز
بعد از خواندن این مطلب و نظر کاربران محترم آن و اقعاً به قدرت مطبوعات در غیر واقع جلوه دادن یک مطلب پی بردم امیدوارم برق نیوز گاهاً در پذیرش اشتباهات خود صادق باشد.
مدیر پایگاه با سلام و احترام
مکالمه تلفنی شما با مدیرمسئول برق نیوز قبل از ارسال این نامه انجام شده بود نه بعد از آن چراکه حضرتعالی حتی در مکالمه تلفنی خود نیز به این موضوع که نامه ای در حال تهیه است و برای شما ارسال خواهد شد سخن گفته اید.
اینکه در متن خبر اسم تمامی افراد و دست اندرکاران نیامده است اشتباه خبری به حساب نیامده و برق نیوز به جهت همکاری و تعامل مثبت با  آن مجموعه محترم،  در تماس تلفنی هم تاکید داشت که برای رفع این مشکل می توان اصلاحیه ای یا مصاحبه ای جدید ترتیب داد و این مشکل را به صورت منطقی حل کرد.
در خصوص نشر پراشتباه و ناقص خبر و همچنین لزوم کسب تاییدیه از مدیران سازمان نیز به صورت کافی در متن خبر جوابیه به آن پرداخته شده است و نیازی به توضیح بیشتر نیست.
اما بعد از ارائه توضیحات منطقی و معقول تلفنی لازم به شما، نامه حاکی از تهدید و تقبیح در انتشار این خبر به دست ما رسید. طبق قانون حاکم بر خبرگزاری ها و سایت های خبری ما عین جوابیه و نامه شما را منتشر کردیم تا از این بابت نیز همکاری خود را ثابت کرده باشیم.
برق نیوز خود را مبرا از اشتباه و خطا نمی داند و بر همین اساس هم اگر اشتباهی صورت گرفته عذرخواهی کرده ایم اما هیچ فشار و تهدیدی را نیز برنمی تابیم و معتقد به رعایت انصاف در امور خبری هستیم که امیدواریم توانسته باشیم در این مسیر حرکت کنیم.
پاراگراف آخر نظر شما عینا و بدون هیچ کم و کاستی در ادامه آمده است. قضاوت و درستی آن بر عهده مخاطبان :
"بعد از خواندن این مطلب و نظر کاربران محترم آن و اقعاً به قدرت مطبوعات در غیر واقع جلوه دادن یک مطلب پی بردم امیدوارم برق نیوز گاهاً در پذیرش اشتباهات خود صادق باشد."
برق نیوز باز هم اعلام می دارد آماده انتشار توضیحات تکمیلی و اصلاح خبر مذکور بوده و بیش از این دامن زدن به حاشیه های آن را به صلاح نمی داند.
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of)
طرز فکرشان در یک واکنش به خبر مشخص میشود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
0
2
به متن نوشته شده خوب دقت کنید متوجه ... می شوید
دیده بان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
0
1
باید بر گردش آزاد اخبار و گزارشات احترام گذاشت . امروزه مطبوعات و نشریات ( سنتی یا الکترونیکی ) می توانند امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه به منصه ظهور برسانند و مردم را در کم و کیف اخبار و رویدادها قرار دهند .

در تضارب آرا و نظرات پیشرفت و تکامل نهفته است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
0
1
برق نیوز به درستی وظیفه اطلاع رسانی را انجام داده و پاسخ منطقی داده شد. احسنت. واقعا تا حالا کجا بودی برق نیوز
پرسنل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
0
1
واقعا ... پژوهشگاه ، که عوض ترغیب وتشویق استفاده از انرژی های نو در بین عموم به فکر محرمانه کردن آن می باشند وجای تاسف دارد ،
با این روش انتخاب مدیران صنعت برق به کجا مي رود...............
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
این به مسئول پژوهشگاه ربطی ندارد. نفرات بیسواد و آبروریزی که در بدنه هستند و البته مدیریت حوصله زیادی برای مدارا داشته اند!
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
0
0
با سلام خدمت ادمین محترم
تاریخ دعوت به کار پذیرفته شدگان آزمون 30 آبان 93 چه موقع خواهد بود؟
ممنون
مدیر پایگاه بسته به شرکت های مختلف متفاوته
یک شرکت ممکنه همین هفته شروع بکار نماید یک شرکت بعد از عید
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار