کد خبر: ۱۲۱۰۰
تاریخ انتشار : ۱۲:۳۹ - ۱۶ آذر ۱۳۹۴
علیرضا کلاهی
رئیس هیئت مدیره سندیکای برق گفت: در صورت برطرف شدن مشکلات بر سر راه تولید و صادرات، می‌توانیم از ظرفیت‌های استفاده نشده بسیاری که در بخش صادرات صنعت برق داریم، استفاده کنیم.
به گزارش برق نیوز، علیرضا کلاهی اظهار داشت: کشورهای اطراف ایران از جمله عراق، افغانستان و پاکستان، نیاز مبرمی به برق تولیدی ایران دارند و علاوه بر این، تقاضای بسیاری در این کشورها برای نوسازی شبکه های فرسوده و احداث تأسیسات و شبکه‌های جدید برق وجود دارد.

وی با بیان اینکه بخشی از این نیازها با اعلام دولت این کشورها به مناقصه می‌رود، گفت: در بخش صادرات خدمات فنی و مهندسی صنعت برق می‌توانیم بسیار بیش از آنچه در حال حاضر صادرات به کشورهای همسایه داریم، صادرات داشته باشیم و در بخش صادرات برق نیز بازاری با قدرت جذب بالا در منطقه وجود دارد.

رئیس هیئت مدیره سندیکای صنعت برق تصریح کرد: صادرات حیات صنعت برق است و پویایی این صنعت را تضمین می کند، دولت باید بیش از پیش مشکلات بر سر راه توسعه صادرات برق و صادرات خدمات فنی و مهندسی این صنعت را بردارد چرا که امروز بخش خصوصی برای فعال بودن در بازار کشورهای همسایه بیش از آنکه با مشکلات خارجی مواجه باشد، با مشکلات داخلی دست به گریبان است.

وی ادامه داد: تسهیلات بانکی با سود زیاد، عدم دریافت به موقع مطالبات بخش خصوصی از سوی دولت، عدم استفاده دولت از نفوذ سیاسی ایران در منطقه برای برطرف شدن مشکلات بخش خصوصی در برخی کشورها، عدم حمایت کافی از بخش خصوصی مولد و اشتغال آفرین، عدم اجرای قانون رفع موانع تولید و ... مشکلاتی است که در صورت برطرف شدن آنها، می‌توانیم از ظرفیت‌های استفاده نشده بسیاری که در بخش صادرات صنعت برق داریم، استفاده کنیم.
منبع: تسنیم
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار