کد خبر: ۱۲۱۴۲
تاریخ انتشار : ۱۴:۴۷ - ۱۸ آذر ۱۳۹۴
در حاشیه کارگاه آموزشی بهینه سازی مصرف انرژی
معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با بیان اینکه فقط ۱۹ درصد برق استان در بخش صنعت مصرف می‌شود،گفت: میانگین کشوری این میزان مصرف بین ۳۰ تا ۳۳ درصد است و مصرف صنایع استان از میانگین کشوری حدود ۱۴ درصد پایین‌تر است.
به گزارش برق نیوز، وی با اشاره به اینکه تعداد مشترکان برق صنعتی خراسان جنوبی کمتر از یک درصد است، افزود: مصرف برق صنایع خراسان جنوبی حدود 267 میلیون کیلووات ساعت است.

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی بیان کرد: تعرفه صنعت جزو تعرفه‌های مخفف بوده و فروش انرژی از محل تعرفه‌های صنعتی معادل 24 درصد کل فروش انرژی در استان است.

بخشایی افزود: در اکثر کشورها برای صنایع به عنوان قطب سرمایه گذاری و تولید، تخفیفات خاص و شرایط ویژه‌ای در نظر گرفته شده که  در کشور ما نیز این شرایط مشابه خیلی از کشورها است.

وی با بیان اینکه در صنعت برق کشور براساس شرایط اجتماعی و سیاسی 5 تعرفه اصلی وجود دارد بیان کرد: در برخی کشورها این تعداد فقط شامل یک تعرفه عادی و یک تعرفه صنعتی است و تنها برای صنایع تخفیفاتی را قائل می‌شوند و همچنین در بخش صنعت تخفیفاتی نیز برای همکاری صنایع در فصل تابستان در نظر گرفته شده است.

بخشایی بیان کرد: با توجه به اینکه مصرف برق در فصل تابستان به علت افزایش دما و استفاده از وسایل سرمایشی افزایش می‌یابد، تأمین برق مشترکان و جلوگیری از قطع برق اهمیت ویژه‌ای دارد، به همین دلیل وزارت نیرو از سال‌ها قبل طرح همکاری صنایع در تابستان با موضوع تعطیلات و تعمیرات تابستانی صنایع را در دستور کار خود داشته است.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق خراسان جنوبی گفت: در این بخش صنایع با قدرت قراردادی 200 کیلووات و بالاتر که برنامه سرویس و تعمیرات سالانه دستگاه‌ها یا تعطیلات تابستانی دارند می‌توانند با انتقال این برنامه به بازه‌ 15 خرداد تا 15 شهریور و با کاهش مصرف برق حداقل به مدت 5 روز از تخفیف ویژه این طرح برخوردار شوند.

بخشایی بیان کرد: تخفیف محاسبه شده بر اساس میزان کاهش مصرف و مدت زمان همکاری از 130 تا 200 درصد  معادل انرژی و بهای قدرت صرفه جویی شده خواهد بود و حداقل کاهش قدرت باید معادل 10 درصد قدرت قراردادی بوده و بابت همکاری در مردادماه 20 درصد تخفیف بیشتر پرداخت خواهد شد.

وی افزود: از سال گذشته طرح ذخیره عملیاتی صنایع هم به این طرح‌ها اضافه شده که در این طرح حتی صنایعی که برای کاهش بار مصرفی در تابستان فقط اعلام آمادگی کنند نیز تخفیفاتی را دریافت خواهند کرد.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق خراسان جنوبی تصریح کرد: از سال 85 تا امسال همکاری صنایع با شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی برای گذر از پیک تابستان افزایش قابل توجهی داشته است.

بخشایی بیان کرد: در سال 92، 150 صنعت برای همکاری در طرح تعطیلات و تعمیرات تابستانی داشتیم که این تعداد در سال 93 به 168 صنعت و امسال به 172 صنعت افزایش یافته است.

وی افزود: مجموع قدرت قراردادی صنایع دعوت شده در سال 92 حدود 77 مگاوات بوده که این عدد در سال 93 با الحاق شهرستان طبس به 102 مگاوات و امسال به 108 مگاوات رسیده است.

وی تصریح کرد: تخفیفات پرداخت شده به صنایع همکار در سال 2 ، 275 میلیون تومان و در سال 93، 483 میلیون تومان بوده که امسال 490 میلیون تومان تخفیف به صنایع پرداخت شده که از این مبلغ حدود 400 میلیون تومان فقط به سه صنعت بزرگ استان که همکاری قابل ملاحظه ای داشته اند پرداخت شده است.

بخشایی بیان کرد: امسال 108 میلیون تومان تخفیف فقط بابت اعلام همکاری و آمادگی صنایع در طرح ذخیره عملیاتی صنایع بدون نیاز به اعمال خاموشی پرداخت شده است.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق خراسان جنوبی تصریح کرد: تخفیفات محاسبه شده در طرح تعطیلات و تعمیرات تابستانی صنایع  و همچنین ذخیره عملیاتی صنایع هرساله در آذرماه به حساب صنایع منظور می‌شود و دعوت نامه مرحله اول برای همکاری در تابستان سال 95 در  بهمن ماه 94 و مرحله دوم در اردیبهشت سال آینده خواهد بود و تا خرداد سال آینده لیست نهایی به شرکت توانیر اعلام می‌شود.

در این کارگاه آموزشی که با حضور اساتید سازمان بهره‌وری انرژی ایران برگزار شد مباحثی از جمله فرآیند ممیزی و اهمیت آن در صنایع، مقایسه شدت مصرف انرژی در ایران و دیگر کشورها، مقایسه سرانه مصرف حامل‌های انرژی، رویکردهای مختلف انرژی، ضرورت ایجاد سیستم مدیریت انرژی و مصرف انرژی در الکتروموتورها به شرکت کنندگان آموزش داده شد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار