کد خبر: ۱۲۲۳۳
تاریخ انتشار : ۱۳:۴۳ - ۲۳ آذر ۱۳۹۴
معاون پژوهش دفتر پژوهش های کاربردی سازمان آب و برق خوزستان گفت:این سازمان از پایان نامه های برتر دانشجویی حمایت مالی می کند.
به گزارش برق نیوز، مهرداد حیدری عصر یکشنبه در میزگرد تخصصی با ایرنا افزود:طبق رویکرد سازمان آب و برق خوزستان ایده های برتر پژوهشگران شناسایی شده و پس از داوری برای تجاری سازی حمایت مالی می شوند.

وی افزود:با شناسایی ایده های برتر نحوه تولید محصول نیز در دانشگاه آموزش داده می شود تا ضمن تعامل با مراکز رشد علم و فناوری زمینه تولید فراهم گردد.

حیدری با اشاره به اینکه برخی دانشگاه ها در حال حاضر مرکز رشد ندارند و تلاش برای راه اندازی مرکز رشد در این دانشگاه های خوزستان در حال انجام می باشد گفت:اگر ایده در مسیر صحیح خود قرار نگیرد به شکست منجر خواهد شد.

وی افزود:پیگیر برپایی جشنواره ای هستیم تا مسیر تولید محصول از ایده را سریعتر کند لذا از افراد خیر و نیکوکار در خواست می شود برای حمایت مالی با دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی وارد مذاکره شوند تا ایده های نو به محصول تبدیل شوند.

معاون پژوهش دفتر پژوهش های کاربردی سازمان آب و برق خوزستان جلوگیری از تمرکز فعالیت های پژوهشی در مرکز استان را از دیگر برنامه های این سازمان برشمرد.

رییس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول نیز ناآشنایی با توانمندی و ظرفیت مراکز آموزش عالی را مهمترین عامل موانع پژوهش در شمال خوزستان دانست و گفت:با توجه به ظرفیت های موجود در شمال خوزستان مانعی برای اجرای برنامه های پژوهشی در این منطقه وجود ندارد و نیازهای پژوهشی و فناوری بخش های صنعتی ،کشاورزی و خدماتی پوشش داده شده است.

محمدرضا عصاری نگاه به بیرون استان را از دیگر موانع پژوهش در خوزستان دانست و افزود: اگر پژوهشگران اراده کنند می توان به تمام ظرفیت ها دست یافت و نیازها را برطرف کرد.

وی با بیان اینکه وظیفه دانشگاه تنها آموزش مطلق نیست و باید حضوری اثربخش در محیط پیرامون داشته باشد اظهار کرد:دانشگاه به این باور رسیده که باید با شرکت ها و سازمان ها تعامل داشته باشد تا از راه علم به ثروت رسید.

وی با اشاره به دیگر برنامه های دانشگاه جندی شاپور دزفول گفت: اجرای طرح فرصت مطالعاتی در وزارتخانه های علوم و صنعت ، معدن و تجارت به تصویب رسیده و دانشگاه های شمال خوزستان باید در اجرای این طرح پیشگام باشند.

رییس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول با اشاره به اینکه این طرح مورد استقبال اعضای هیات علمی قرار گرفته و در ماههای آینده عملیاتی می شود افزود:در راستای اجرای این طرح اعضای هیات علمی برای اشراف بر مسایل بخش صنعت به شرکت ها و صنایع ورود پیدا می کنند تا به عنوان متخصص در راستای رفع مشکلات و تعامل هرچه بهتر دانشگاه و صنعت گام بردارند.

مدیر عامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان نیز گفت:فهرست نیازهای پژوهشی و تحقیقاتی این شرکت به دانشگاه ارائه شده و به دنبال بهبود و ارتقای کیفیت هستیم تا با هزینه کمتر کارآیی در این شرکت افزایش یابد.

محمد اسلامی افزایش راندمان آبیاری و الگوی کشت اقتصادی و همچنین کاهش تلفات در سیستم انتقال و توزیع را نیازهای این شرکت دانست و آمادگی خود را برای تعامل هرچه بیشتر با دانشگاه جندی شاپور اعلام کرد.

وی با بیان اینکه شبکه آبیاری دزفول در ارزیابی صورت گرفته از رتبه های نخست کشوری بهره مند می باشد افزود:این شرکت با بیش از 50 سال سابقه علاوه بر تامین آب بخش کشاورزی و صنعت بخشی از آب آشامیدنی اهواز را نیز تامین می کند.

سعید رئوفی نسب مدیر عامل سد و نیروگاه دز نیز در این نشست بر تعامل هرچه بیشتر با دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول تاکید کرد.
منبع: ایرنا
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
0
0
بعضی ها دکتر نیستن ولی دکتر صداشون میکنن بعضی ها هم هستن ولی ازشون دریغ میکنن. اقای دکتر حیدری دکترای برق قدرت و از اولین فارغ و التحصیلان مقطع دکترای برق از دانشگاه شهید چمران اهواز هستن. باتشکر
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار