کد خبر: ۱۲۲۵۲
تاریخ انتشار : ۱۰:۰۵ - ۲۴ آذر ۱۳۹۴
قرار است در سواحل خلیج سوانزی در ولز تالاب مصنوعی مجهز به شانزده توربین مولد انرژی ساخته شود. این پروژه عظیم با دیواره ای حدود 10 کیلومتر در کنار یک مرکز فرهنگی اداری ساخته خواهد شد و نزدیک به 1.5 میلیارد یورو هزینه به همراه خواهد داشت.
به گزارش برق نیوز به نقل از بانکی، جزر و مد دریا موجب می شود که سطح آب در اطراف توربین ها تغییر کند و گذر آن از درون توربین ها انرژی برق تولید کند.

مدیر فنی این پروژه توضیح می دهد: "توربین ها فقط یک نیروگاه برق نیستند بلکه می توانند به مکانی مناسب برای پرورش آبزیان نیز تبدیل شوند و به بهبود وضعیت محیط زیست منطقه کمک کنند".

مسئولان می گویند این پروژه می تواند 11 درصد برق سالانه کل منطقه ولز را تامین کند. باوجود این٬ نهادهای بسیاری از جمله اتحادیه حمایت از ماهیگیران بر این باورند که ساخت تالاب می تواند بر کیفیت صید تاثیر مخرب بگذارد.

به گفته ی مدیر اجرایی این نهاد: "بسیاری از گونه ها برای پرورش بچه هایشان به این منطقه می آیند و تغییر در آن می تواند اکوسیستم اینجا را برهم زند. ایجاد تالاب بر گرمای آب هم تاثیر می گذارد و ماهی های مهاجر را فراری خواهد داد و بر صنایع وابسته به ماهیگیری هم تاثیر غیر مستقیم خواهد گذاشت".

برخی نهادهای مدافع محیط زیست نیز گفته اند تنها همان 5 میلیون تن سنگی که برای ساخت دیواره لازم است کافی است تا اکوسیستم دریا به کلی دستخوش تغییر شود. در نتیجه، اجرای پروژه فعلا یک سال به تاخیر افتاده و مذاکرات بین مقامات دولتی و نهادهای غیردولتی در جریان است.

برگرفته از Euronet

مترجم: مهرداد دستورانی
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار