کد خبر: ۱۲۲۶۰
تاریخ انتشار : ۰۸:۱۰ - ۲۴ آذر ۱۳۹۴
دومین کنفرانس بین المللی فناوری و مدیریت انرژی امروز صبح با حضور آرش کردی مدیر عامل توانیر، سیدمحمد صادق زاده مدیرعامل سانا و مدیران ارشد وزارت نیرو و توانیر در محل پژوهشگاه صنعت نفت آغاز بکار می کند و به مدت دو روز ادامه خواهد داشت. علاوه بر ارائه مقالات و کارگاه های آموزشی، شش میزگرد و کارگاه تخصصی در این دور روز برگزار می گردد.

آغاز دومین کنفرانس بین المللی فناوری و مدیریت انرژیسرویس علمی برق نیوز- دومین کنفرانس بین المللی فناوری و مدیریت انرژی امروز صبح با حضور آرش کردی مدیر عامل توانیر، سیدمحمد صادق زاده مدیرعامل سانا و مدیران ارشد وزارت نیرو و توانیر در محل پژوهشگاه صنعت نفت آغاز بکار می کند و به مدت دو روز ادامه خواهد داشت. علاوه بر ارائه مقالات و کارگاه های آموزشی، شش میزگرد و کارگاه تخصصی در این دور روز برگزار می گردد.


به گزارش برق نیوز انجمن انرژی ايران نخستين کنفرانس ملي انجمن انرژی ايران را در مهرماه ۱۳۹۲ برگزار کرده است و دومين دوره اين کنفرانس را در تاريخ 24 و 25 آذر ماه 1394 برگزار می کند.

دکتر بهنام محمدی دبیر کمیته علمی این کنفرانی به برق نیوز گفت: یکی از مهمترین تفاوتهای این کنفرانس با کنفرانس قبلی انجمن انرژی ایران، برگزاری آن به صورت بین المللی بوده و در این کنفرانس سخنرانان کلیدی متعددی از کشورهای مختلف جهان حضور خواهند داشت. در تیم داوری مقالات نیز از پژوهشگران خارج از کشور استفاده شده است. برگزاری میزگردهای تخصصی با حضور نهادهای خصوصی و نهادهای تصمیم گیری از دیگر تفاوتهای این کنفرانس با کنفرانس قبلی هست.

عضو هیات مدیره انجمن انرژی ایران گفت: با توجه به تفاهم نامه های امضا شده با سه مجله علمی پژوهشی و نمایه شده در ISC، مقالات منتخب در این مجلات منتشر خواهند شد.

در این دو روز شش میزگرد تخصصی برگزار خواهد شد. ميزگرد نخست اقتصاد مقاومتي، چالش هاي اقتصادي و سرمايه گذاري در بخش انرژي بوده که توسط اعضاي پانل دكتر داوود منظور، مهندس يوسف آرمودلي، دكتر احمد جمالي، دكتر علي اصغر اسماعيل نيا، دكتر مجيد فرمد برگزار می شود.

ميزگرد دوم نیز با موضوع چالشهاي توسعه نفت و گاز در پسا تحريم توسط دكتر محمد رضا اميد خواه، دكتر منصور بزمي، دكتر علي عمادي، دكتر محمود افشار ارائه خواهد شد. ميزگرد سوم با موضع انرژي و محيط زيست نیز توسط دكتر مجيد عباسپور، دكتر سعيد متصدي، دكتر يوسف حجت، دكتر بهرام طاهري، دكتر داريوش كريمي، دكتر اميد توكلي، دكتر پرويز گرشاسبي برگزار می گردد.

روز دوم کنفرانس ميزگردهای راهكارهاي توسعه انرژيهاي تجديد پذير (اعضاي پانل:دكترسيد هاشم اورعي، دكتر محمد صادق ذبيحي، پروفسور داريوش اعلايي، دكتر مجيد عميدپور، دكتر سيد محمد صادق زاده) و برنامه ريزي و سياستگذاري انرژي (اعضاي پانل: دكتر ناصر باقري مقدم، دكتر مجيد فرمد، دكتر اميرحسين ميرآبادي، هوشنگ محمدي) و همچنین م بررسي اهداف و عملكرد قانون اصلاح الگوي مصرف ( اعضاي پانل: مهندس سيد حسين سجادي، مهندس ساسان كاظمي نژاد ، مهندس نصرت اله سيفي ، مهندس سعيد مهذب ترابي) برگزار خواهند شد.

علاوه بر این چندین سخنرانی کلیدی نیز در کنفرانس بین المللی فناوری و مدیریت انرژی ارائه می شود. Dr. Frank Risbeck  از دانشگاه هومبولت برلين آلمان، دكتر  Lars Sitzski از TUV Nord و  پروفسور سعيد ناصری از دانشگاه برلين آلمان در روز نخست سخنرانی خواهند داشت.

دکتر Borja Munoz مدير توسعه تجارت وستاس اسپانيا و Dr. Karsten Schlageter  مدير عامل شركت ABO Wind  آلمان نیز در روز دوم به سخنرانی خواهند پرداخت.

در این کنفرانس از پایان نامه های برتر نیز تقدیر می شود. پایان نامه های دکتر علیرضا زکریازاده، از دانشگاه علم و صنعت ایران در مقطع دکترا، مهندس مسیح کریمی علویجه از دانشگاه صنعتی شریف در مقطع کارشناسی ارشد و مهندس مرتضی نظری هریس از دانشگاه تبریز در مقطع کارشناسی بعنوان پایان نامه های برتر معرفی شده اند.

اهداف برگزاری کنفرانس بین المللی فناوری و مدیریت انرژی عبارتند از:

  • فراهم کردن بستر مناسب برای تبادل افکار و اندیشه‌های پژوهشگران، استادان، مدیران، کارشناسان و خبرگان درحوزه انرژی
  • ارائه دستاوردهای پژوهشی مرتبط بامسائل انرژی به جامعه علمی
  • جلب همکاری دانشگاه‌ هاو مراکز پژوهشی برای فعالیت بیشتر در حوزه انرژی
  • معرفی فناوری‌های جدید در حوزه انرژی
  • جلب توجه وحمایت مسئولان و سیاست‌گذاران به مباحث انرژی به خصوص انرژی‌های تجدیدپذیر
  • شنایی با آخرین دستاوردهای حوزه انرژی در جهان
  • ایجاد همسویی و هماهنگی بیشتر بین پژوهشگران و مسئولان در حوزه انرژی
  • کمک به افزایش آگاهی آحاد مردم به استفاده بهینه از انرژی
  • توجه به ضرورت حفظ محیط زیست و توسعه پایدار
  • کمک به ایجاد فرهنگ مدیریت و اقتصاد انرژی
  • شناسایی موانع و مشکلات کشور در حوزه انرژی و یافتن راه حل‌های مناسب
  •  تشویق بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری درحوزه انرژی


این کنفرانس دارای 7 محور اصلی به شرح زیر است:

  • نفت و گاز
  • اقتصاد انرژی
  • فناوری های نوین
  • انرژی و محیط زیست
  • انرژی های تجدیدپذیر و پایدار
  • بهینه سازی صرفه جویی انرژی
  • برنامه ریزی و سیاستگذاری انرژی
برای دریافت برنامه کامل زمانبندی سخنرانی های کلیدی، نشست های تخصصی، کارگاه های آموزشی و مقالات پذیرفته شده روی لینک زیر کلیک نمایید:

 



ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار