کد خبر: ۱۲۲۷۲
تاریخ انتشار : ۱۲:۵۴ - ۲۵ آذر ۱۳۹۴
انصراف شرکت آگرکو از مناقصه تامین ژنراتور برای بازیهای المپیک ریو 2016، ضربه بزرگی به برگزارکنندگان این بازیها محسوب می شود که بدنبال تضمین منبع انرژی برای بزرگترین رویداد ورزشی جهان هستند.
به گزارش برق نیوز، قرارداد برق موقت بخش حیاتی آماده سازی المپیک است و تامین انرژی پایدار و مطمئن را برای شبکه های تلویزیونی بین المللی، مراسم افتتاحیه و اختتامیه و همچنین برق پشتیبان برای ورزشگاهها تضمین می کند.

انصراف باتجربه ترین شرکت از چنین قرارداد حیاتی یک نشانه نگران کننده برای برگزارکنندگان این بازیهاست که پیش از این نیز به علت کاهش هزینه ها تحت فشار زیادی قرار گرفته اند. برزیل در حال حاضر بدترین بحران اقتصادی را در 25 سال گذشته تجربه می کند. دولت هشدار داده است هیچ پولی برای تامین افزایش هزینه ها وجود ندارد.

آماده سازی برای اولین المپیک در آمریکای جنوبی با نگرانی هایی در مورد آلودگی آبهای محل برگزاری مسابقات قایقرانی و نیز خشونت در مناطق فقیرنشین همراه بوده است.

مسئولان برزیلی می گویند ساخت ورزشگاهها و زیرساخت ها طبق برنامه در حال انجام است، اما آنها اخیرا اذعان کردند که رکورد کار تحویل آنها را دشوارتر ساخته است. شرکت آگرکو تجربه حضور در 9 بازی المپیک و شش جام جهانی را دارد.

قرارداد این شرکت برای بازیهای المپیک 2012 لندن حدود 60 میلیون دلار بود. با این حال انتظار می رود قرارداد ریو 2016 کمتر از المپیک لندن باشد.

ماریو آندرادا سخنگوی کمیته برگزاری ریو 2016 نسبت به حضور شرکت هایی که در مناقصه حضور دارند، ابراز اطمینان کرد.

سایر شرکت های حاضر در این مناقصه ترکیبی از شرکت های برزیلی و بین المللی هستند. اما بعید است هیچ یک از آنها ظرفیت و تجربه حضور در المپیک را داشته باشند و احتمالا ناچارند ژانرتورهای شرکت آگرکو را اجاره کنند.

علت کنار کشیدن شرکت آگرکو از مناقصه روشن نیست. در مورد بازیهای 2012 لندن، برنده مناقصه قرارداد تامین برق 20 ماه قبل از شروع بازیها اعلام شد، این درحالی است تا بازیهای المپیک ریو فقط هشت ماه فرصت باقی مانده است.

شرکت آگرکو در بازیهای المپیک لندن، 550 دستگاه ژنراتور، 1500 کیلومتر کابل برق و 5 هزار و 500 تابلو توزیع در 39 ورزشگاه و سالن ورزشی فراهم کرده بود.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار