کد خبر: ۱۲۲۸۵
تاریخ انتشار : ۱۴:۰۱ - ۲۶ آذر ۱۳۹۴
مدیر دفتر تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای یزد از اخذ مجوز از مرکز ملی توسعه فناوری‌های خورشیدی در پژوهشگاه نیرو برای ایجاد پژوهشگاه انرژی خورشیدی در یزد خبر داد.
سومین پنل تخصصی مراسم هفته پژوهش و فناوری در استان یزد با عنوان نقش پژوهش و فناوری در توسعه انرژی‌های تجدید پذیر با حضور مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد، مدیرعامل شرکت توزیع برق یزد و تنی چند از مسئولان استان و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه یزد در نمایشگاه فن بازار یزد برگزار شد.

به گزارش برق نیوز، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد در این نشست اظهار داشت: قدرت نصب‌شده نیروگاهی در یزد 2 هزار مگاوات که تا پایان سال 94 به 2 هزار و 500 مگاوات افزایش می‌یابد.

محمدحسن صباغ زادگان با بیان این‌که در کشور حدود 75 هزار مگاوات نیروگاه نصب‌شده با سوخت فسیلی داریم، تصریح کرد: در پیک تابستان بین 50 تا 55 هزار مگاوات امکانات تولید وجود دارد و به ازای هر کیلووات تولید برق یک‌سوم تا یک‌چهارم لیتر گازوئیل مصرف مي‌شود.

وی در ادامه افزود: برای 320 مگاوات تولید برق در یک ساعت 80 هزار لیتر گازوئیل مصرف مي شود که با سوخت گازوئیل، گازهای مونوکسید نیتروژن، مونوکسید کربن و دی‌اکسید کربن در فضا باعث مشکلات محیط زیستی و آلودگی هوا می‌شود.

این مسئول در صنعت برق استان با بیان این‌که سیاست‌های کشورهای توسعه‌یافته مانند آلمان در راستای کاهش گازهای گلخانه‌ای و استفاده بیشتر از انرژی‌های تجدید پذیر است؛ تاکید کرد: در حال حاضر در کشور ما نیز تسهیلات خوبی برای تشویق سرمایه‌گذاری براي احداث نیروگاه‌های خورشیدی و توسعه تولید انرژی‌های تجدید پذیر در نظر گرفته‌شده است.

صباغ زادگان با اشاره به مصوبات دولت برای قیمت خرید انرژی تولید نیروگاه‌های تجدید پذیر، اظهار داشت: دولت انرژی تولید نیروگاه‌های خورشیدي با ظرفیت 20 کیلووات و کمتر را 9هزار و 770 ریال خریداری خواهد کرد ضمن این‌که قرارداد تضمینی خرید 20 ساله برق با سرمايه گذاران منعقد می‌نماید.

در ادامه این نشست مدیر دفتر تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای یزد نیز از اخذ مجوز از مرکز ملی توسعه فناوری‌های خورشیدی در پژوهشگاه نیرو برای ایجاد پژوهشگاه انرژی خورشیدی در یزد خبر داد.

امیر شریف یزدی با تشریح کاربردهای پسیو در مصرف و مزاياي فناوري خورشیدی عنوان کرد: از مزایای کاربردهای پسیو نزدیکی زیاد به حوزه بهداشت و سلامت است که جلساتی با دانشگاه علوم پزشکی استان یزد برای مطالعات مشترک در این زمینه تاكنون برگزار شده است.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار