کد خبر: ۱۲۳۶۵
تاریخ انتشار : ۱۷:۲۸ - ۳۰ آذر ۱۳۹۴
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر از مسئولان خواست در حوزه نیروگاهی دقت عمل داشته و تعادل پست انجیرک و نیروگاه را بر هم نزنند تا مشکلی در حوزه برق به وجود نیاید.
فرهاد شبیهی پیش از ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از سامانه کنترل از راه دور ایستگاه فوق توزیع برق منطقه‌ای باختر اظهار داشت: سیستم کنترل از راه دور بر روی بیش از 30 پست فوق توزیع نصب شده و از طریق این سامانه 85 درصد پست‌های فوق توزیع این شرکت رویت‌پذیر شده‌اند.

به گزارش برق نیوز به نقل از فارس، وی میزان تولید برق استان را 6.7 میلیارد کیلووات ساعت اعلام و تصریح کرد: مصرف برق استان نیز 9.5 میلیارد کیلووات ساعت است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر ادامه داد: بیش از 65 درصد برق استان در بخش صنعت مصرف می‌شود که در ساوه و زرندیه این میزان 69 درصد است.

شبیهی با بیان اینکه برق یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های توسعه صنعت استان به شمار می‌رود، اظهار داشت: استقرار بیش از 3 هزار واحد صنعتی در استان و صنعتی شدن در 40 سال گذشته به دلیل وجود خط مطمئن تامین برق در استان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: شرکت برق باختر شاخصه‌هایی دارد که مهم‌ترین شاخصه آن پایداری شبکه است، هرگونه اختلالی که در حوزه پایداری شبکه ایجاد شود، چالش‌هایی را به همراه داشته و احتمال فروپاشی شبکه را افزایش می‌دهد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر با بیان اینکه پست انجیرک برق منطقه‌ای باختر به دلیل اطمینان در خطوط از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: در این پست هفت خط 400 کیلوولت، 9 خط 230 کیلوولت و پنج خط 63 کیلوولت وجود دارد.

شبیهی افزود: در حوزه تبادل انرژی برق باختر با 22 میلیارد کیلووات تبادل انرژی در ساعت، رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داده است و به لحاظ تعداد خطوط تبادلی نیز ارتباط زیادی با پست‌ها و نیروگاه‌های مجاور دارد.

وی پست انجیرک و نیروگاه شازند را دو وزنه تعادل استان عنوان کرد و بیان داشت: اگر چه از نظر فیزیکی تصور خروج نیروگاه از مدار وجود دارد، ولی با خروج نیروگاه از مدار چالش‌هایی اجتماعی اقتصادی ایجاد می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر از مسئولان خواست در حوزه نیروگاهی دقت عمل داشته و تعادل  پست انجیرک و نیروگاه را بر هم نزنند تا مشکلی در حوزه برق به وجود نیاید.

وی همچنین با توجه به اهمیت پایایی و قابلیت اطمینان و جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی در شبکه از مسئولان خواست در حوزه نیروگاهی دقت عمل داشته تا شرایطی فراهم نگردد که موجب بروز چالش در شبکه  شود و در تامین برق مشترکین خللی ایجاد گردد.

شبیهی گفت: مصرف انرژی در ایران سه تا پنج برابر مصرف انرژی در کشورهای توسعه یافته است، که مسئولان باید در بهینه‌سازی، بیش از گذشته تلاش کنند.

وی با تاکید بر ضرورت مصرف بهینه برق در کشور افزود: برای تابستان سال 95 نیاز مصرف برق 53 هزار مگاوات برق پیش بینی می شود، در حالی که در تابستان سال جاری این میزان 50 هزار مگاوات بوده است و لذا برای سال آینده برای تامین 3 هزار مگاوات برق جهت توسعه و بهینه‌سازی هدف‌گذاری خواهد شد که این مهم نیازمند الگوسازی و فرهنگ‌سازی مناسب است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر ادامه داد: حوزه عملیاتی برق باختر سه استان مرکزی، همدان و لرستان است که بیش از 10 هزار کیلومتر خط انتقال فرامنطقه‌ای دارد.

در این مراسم عملیات احداث نیروگاه خورشیدی 500 کیلوواتی در محوطه حوزه ستادی برق باختر در زمینی به مساحت 5 هزار مترمربع و با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال کلنگ‌زنی شد.

شبیهی: مسئولان تعادل  پست انجیرک و نیروگاه را بر هم نزنند
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
لرستانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
2
3
ما همچنان منتظر مدیر عامل فنی و متخصص برای این سه استان هستیم. امیدواریم مسئولان به حرف ما بها دهند.
کارمند برق باختر
|
Germany
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
2
1
این ...که فقط دنبال تبلیغات کردنه. اینجا رو با توزیع اشتباه گرفته
پاسخ ها
كارمند مخلص
| Spain
آقاي مهندس شبيهي از ساعت 7 صبح تا 8 شب سركار هست و دنبال ارتقاء سيستم.چرا حرف الكي مي زنيد ايشان مديري دلسوز و فداكارن
ناشناس
|
Spain
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
0
1
يك جستجوي ساده در اينترنت متوجه خواهيد شد كه RDC استان مركزي در سال 88 با حضور معاون اول رئيس جمهور و مدير عامل وقت آقاي مهندس كردي ( مدير عامل فعلي توانير ) در تاريخ 30/9/88 افتتاح شده است
مرکزی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
0
2
این ...فقط می خواد خودشو مطرح کنه. کلا مملکت شده مثل دوران قاچار که ...رشد کنند. این آدم ها کشور را و نظام را دارند به چالش می کشند.
آقای دکتر روحانی اینها مدیران تدبیرند؟
چقدر ما این آدم ها را تحمل کنیم.
شبکه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
0
1
جدیدا شایعه کرده که به من پیشنهاد شد مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه یشم.
خدایا به جق چیزهای ندیده و نشنیده.
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
0
2
کی می روی ز اینجا
گردد گلستان برق ما
اذراحمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
0
0
باعرض سلام بخشنامه هارانادیده گرفتن وسپس جریمه کردن مانند کشتن ودیه دادن واقعا خجالت اوراست جناب اقای ... دایره حقوقی برق... عکسها وفیلم مربوط به اقدامات وبرق دزدی وقرارگرفتن تیراداره برق داخل wc که تهرانیها نگران نشوند موجود است چمستان سالده علیا اما اقای ح... و اقای مهندس خ... موضوع را ماست مالی نمودید که لوح تقدیر اقای مهندس ... رابا آن به دستشویی های استان مازندران بچسبانید بااحترام
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار