کد خبر: ۱۲۳۸۱
تاریخ انتشار : ۱۴:۲۸ - ۰۱ دی ۱۳۹۴
جلسه هماهنگی کاهش تلفات با حضور اعضای کمیته عالی کاهش تلفات و کمیته های کاهش تلفات شهرستان ها برگزار شد.
به گزارش برق نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی، جلسه هماهنگی کاهش تلفات با حضور اعضای کمیته عالی کاهش تلفات و کمیته های کاهش تلفات شهرستان ها برگزار شد.

این جلسه که بیش از 3 ساعت به طول انجامید، با بیان اهداف کلی و خط مشی و رئوس کاری مدیر عامل جدید و اطلاع از شرح وضعیت کلی هر یک از شهرستان ها در امر کاهش تلفات همراه بود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی در ابتدای این نشست ضمن قدردانی از تلاش های مهندس "فیاض" مدیرعامل سابق این شرکت، پیرامون خط مشی خود در سمت جدید گفت: شاید تفاوت چشمگیری در برنامه ها وجود نداشته باشد اما به طور قطع الویت های متفاوتی در مورد انجام امور وجود خواهد داشت.

مهندس "علیرضا صبوری" روشنایی معابر را ویترین شرکت توزیع برق استان نامید و بر تقویت این سیستم که رضایت عموم مردم را به دنبال دارد تاکید کرد.

وی همچنین ساماندهی و نظم دهی بیشتر به واحد اتفاقات را خواستار شد و گفت: واحد اتفاقات نباید منتظر تماس مشترکان برای رفع عیوب باشد، بلکه باید برنامه دائمی برای اصلاح وضعیت شبکه ها که در واقع پیشگیری پیش از وقوع اتفاق است را سرلوحه کار خود قرار دهد.

مقام ارشد شرکت توزیع برق استان همچنین خطاب به همکاران مجموعه اظهار داشت: تغییرات لازمه پویایی سیستم است بنابراین به دور از هر شایعه ای با آرامش به ارائه خدمت به مردم بپردازید.

وی در ادامه نیروی انسانی را مهم ترین سرمایه سیستم دانست و تصریح کرد: احترام به همکاران و حفظ کرامت انسانی و کمک به بلوغ نیروی انسانی از الویت های کاری خواهد بود.

این مسئول، اخلاق مداری و امانت داری را از ارکان منابع انسانی ذکر کرد و افزود: همچنین با توجه به این که پایداری مجموعه به بحث وصول به موقع مطالبات وابسته است، باید به این سمت حرکت کنیم.

مهندس "صبوری" اندیشیدن تمهیدات لازم به منظور غافلگیر نشدن در پیک سالانه، توسعه اتوماسیون، تجهیز ناوگان خط گرم، شتاب بیشتر برای تبدیل شبکه سیمی به کابل خود نگه دار و جایگزینی هادی های 20 کیلوولت با سیم های روکش دار را از جمله موارد مهم عنوان کرد و به تفصیل در مورد هر آیتم توضیحاتی را ارائه داد.

وی در بخش دیگری از سخنانش مدیریت بار و ولتاژ و ارتینگ، حرکت گروه بالانس از شیوه استاد کاری به دستورکاری، تقویت شعبات روستایی، تقویت واحد مهندسی، حذف برق های غیرمجاز و کنتورهای خراب، نصب کنتورهای معابر، استفاده از ترانس های کم تلفات و بدون تلفات، ساماندهی ولتاژ اولیه ها و صدور کارنامه عملیاتی برای شهرستان ها را نیز به شکل مبسوط مورد تاکید قرار داد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی در مورد اهمیت بحث کاهش تلفات به عنوان یک رسالت ملی نیز اظهار داشت: کاهش یک درصدی تلفات انرژی برق در کشور، 660 میلیون لیتر سوخت مایع معادل  460 میلیون دلار صرفه جویی سالانه به دنبال خواهد داشت  و نیز باعث آزاد سازی 1500 مگاوات ظرفیت نیروگاهی به ارزش 2 هزار و 100 میلیون دلار نیز خواهد شد.

وی با ذکر این توضیحات، حرکت در راستای کاهش تلفات را یک عزم ملی خواند و بر بسیج کردن تمامی امکانات در راستای تحقق این هدف تاکید کرد.

این مسئول با بیان این که 5 و نیم درصد تلفات بخش توزیع در شبکه فشار ضعیف و 2 و نیم درصد از کابل دستک تا کنتور وجود دارد خاطرنشان کرد: در گام نخست باید با رویکرد کاهش تلفات غیر فنی که نیازمند منابع مالی نیست، حدود 4 درصد تلفات این بخش را کاهش دهیم.

وی کاهش درصد بسته از 5 و 6 دهم فعلی به 2 و نیم درصد را نیز در ادامه سخنانش خواستار شد. در ادامه این جلسه معاون برنامه ریزی و مهندسی، مدیر دفتر مهندسی و نظارت، معاون بهره برداری و دیسپاچینگ و تمامی مدیران توزیع برق شهرستان ها به بیان عملکرد شرکت و واحدهای تابعه در بخش کاهش تلفات پرداختند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان پس از شنیدن نقطه نظرات همکاران، در جمع بندی پایانی، مطالعه مجدد آئین نامه را از تمامی مدیران خواستار شد و تاکید کرد: برای اجرای هر پروژه ای که نیاز به هزینه دارد، ابتدا باید منابع درآمدی آن را پیدا کنیم.

مهندس "علیرضا صبوری" گفت:در این راستا استفاده حداکثری از تمامی منابع موجود پیش از ارسال به انبار مرکزی ضروری است.

وی در خاتمه با بیان این نکته که همگی برای یک مجموعه واحد فعالیت می کنیم، بر همگرایی هر چه بیشتر به منظور نیل به اهداف سازمانی تاکید کرد.


ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار