کد خبر: ۱۲۴۱۸
تاریخ انتشار : ۱۳:۰۵ - ۰۲ دی ۱۳۹۴
معاون برنامه‌ريزي و امور اقتصادي وزير نيرو گفت: با حضور بيش از دو هزار کارشناس داخلي و خارجي از بيش از 110 کشور جهان، دهمين دوره همايش و نمايشگاه بين‌المللي "مديريت سبز" در 29 و 30 دي‌ماه سال جاري برگزار مي‌شود.
به گزارش برق نیوز، عليرضا دائمي در حاشیه نشست کارگروه برگزاري همايش بنياد جهانی انرژي که در ساختمان ستادي وزارت نيرو برگزار شد، با بيان اين مطلب اظهار داشت: نشست کارگروه برگزاري همايش بنياد جهانی انرژی با کمک انجمن مديريت سبز ايران و مجموعه‌ای تحت عنوان Energy Globe موسسه جهاني انرژي که مرکز آن در کشور اتريش است، برگزار شد.

او با بيان اينکه هم‌زمان با برگزاري دهمين کنفرانس مديريت سبز انرژي جايزه بنياد انرژی نيز اهدا خواهد شد، گفت: راهبري برگزاري اين همايش به عهده وزارت نيرو، محيط زيست و انجمن مديريت سبز ايران است که براي هماهنگي‌هاي چگونگي برگزاري اين همايش، جلسات متعددي تشکيل شده است.

دائمي با اشاره به اينکه پيش‌بيني مي‌شود در اين همايش مقام‌های عالي رتبه داخلي و خارجي حضور خواهد داشت، اظهار کرد: تاکنون بيش از صد ميهمان خارجي شامل دانشمندان برجسته جهاني و متخصصان انرژي‌هاي نو از 110 کشور از جمله اسپانيا، اندونزي، اکراين،‌ ايالات متحده آمريکا، هند، چين،‌ آذربايجان، آرژانتين، آلمان، بلژيک، بلغارستان، ترکيه، ژاپن، سوئد، سوئيس، کنيا، کلمبيا،‌ مالزي، مصر، نروژ، هلند، يونان،‌کانادا، برزيل و... آمادگي خود را براي حضور در اين همايش اعلام کرده اند که در بين آنها چهره‌هاي سرشناس جهاني نظير "کوفي عنان"، دبیرکل سابق سازمان ملل، پروفسور "ولفگانگ نيومن"، رئیس بنیاد جهانی انرژی و از صاحبنظران حوزه انرژی دنیا، "مونيکا گاندي" رئیس هیئت مدیره بنیاد جهانی انرژی، "آلبرت دوم" پرنس موناکو و... ديده مي‌شوند.

او تصریح کرد: تلاش مي‌کنيم با هماهنگي‌هايي که انجام خواهد شد اين همايش با کيفيت مطلوب برگزار شود.

دائمی اضافه کرد: با توجه به سطح همايش پيش‌بيني شده رئيس جمهور، وزير نيرو،‌ وزير نفت، رئيس سازمان محيط زيست و ديگر مقامات عالي‌رتبه کشوري نيز حضور داشته باشند.

معاون برنامه‌ريزي و امور اقتصادي وزير نيرو هدف اصلي از اجراي اين همايش را توصيه‌ها و راهنمايي‌هايي براي استفاده از انرژي‌هاي پاک و تجديدپذير دانست و افزود: ايجاد بهره‌وري در استفاده از منابع مختلف مانند منابع آب و تاکيد بر مباحث صلح دوستي بين جوامع بشري از ويژگي‌هاي اين همايش است.

وي با بيان اينکه هزينه اين همايش به‌طور کامل توسط مجموعه مردم نهاد و بخشي نيز توسط بنياد جهاني انرژي تامين خواهد شد، گفت: در اين راستا تاکنون بيش از 10 کنفرانس بين‌المللي برگزار شده و مراسم اهداي جايزه نيز هر ساله در يکي از کشورهاي جهان برگزار مي‌شود و بنياد جهاني انرژي تامين کننده منابع مالي اين همايش بوده که از طريق کمک‌هاي مردمي و سازمان‌هاي مردم نهاد جهان تامين مي شود.

دائمي ادامه داد: بخشي از هزينه همايش نيز از مشارکت‌کنندگان داخلي که در نمايشگاه حضور خواهند داشت تامين مي‌شود.

وي تصريح کرد: بخش‌هاي دولتي هيچ‌گونه تعهدي براي تامين هزينه‌هاي اين همايش نداشته و تنها در برگزاري هرچه بهتر اين همايش، دعوت از ميهمانان خارجي و ساماندهي و کمک به راهبري همايش مشارکت دارند.

معاون برنامه ريزي و امور اقتصادي وزير نيرو اضافه کرد: در اين همايش چند طرح مهم بهره‌وري آب و انرژي که توسط متخصصان داخلي مطرح شده، به اين همايش ارائه شده که اميدواريم مشمول جايزه شود.

وي در خصوص روند ارائه طرح به همايش گفت: طرح‌هاي مشمول جايزه در سه مرحله ارزيابي خواهند شد که در مرحله نخست بيش از 350 طرح جهاني به همايش معرفي شده که پس از بررسي از بين آنها 15 طرح برتر تعيين خواهد شد و در مرحله بعد 5 طرح با اولويت بيشتر تعيين مي شوند و سرانجام در مرحله نهايي يکي از اين طرح ها به عنوان طرح سال بنياد جهاني انرژي انتخاب و جايزه را از آن خود خواهد کرد.

دائمي اضافه کرد: با توجه به اينکه به زمان برگزاري همايش نزديک هستيم، آخرين جلسه شوراي راهبري را در نيمه دي‌ماه برگزار و هماهنگي‌هاي نهايي براي برگزاري هرچه بهتر همايش انجام خواهد شد.
منبع: پاون
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار