کد خبر: ۱۲۴۶۴
تاریخ انتشار : ۱۵:۱۴ - ۰۶ دی ۱۳۹۴
معاون امور تعاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به وجود 700 تعاونی دهیاری با 16 هزار عضو در کشور گفت:آب و فاضلاب روستایی، برق روستایی و مراکز بهداشت روستایی از جمله مواردی است که امور آن را می توان به تعاونی ها واگذار کرد.
به گزارش برق نیوز،سید حمید کلانتری، عصر شنبه در جلسه شورای عالی توسعه تعاون استان فارس در شیراز افزود: دولت اگر به دنبال برون سپاری و کوچک سازی است می تواند با واگذاری این خدمات به تعاونی ها در این مسیر گام بردارد.

این مقام مسئول ادامه داد:در مقابل تعاونی ها نیز باید ظرفیت و توان خود را برای عمل به وظایف محوله افزایش دهند و خود را تقویت کنند.

کلانتری گفت:بخش تعاون همانگونه که قابلیت ساماندهی بسیاری از مشاغل کوچک را دارد و بهره وری آنها را بالا می برد می تواند زمینه ساز افزایش بهره وری در بخش خصوصی نیز باشد.

معاون امور تعاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اظهار داشت: امروز بخش تعاون می تواند خدمات گسترده ای را ارایه دهد به همین سبب باید با تلاش و کوشش ویژه برای تحرک و پویایی هرچه بیشتر تعاونی ها گام برداریم.

کلانتری بیان کرد: باید در کشور رویکردها نسبت به تعاونی ها تغییر کند و به آنها به عنوان یک کانون اشتغال، توسعه و رشد اقتصادی و عاملی برای فقرزدایی نگاه شود.

وی با اشاره به در دستور کار قرار داشتن راهبردهای توسعه و تقویت تعاونی ها، بیان داشت: تعاونی ها همچنین باید به توسعه بازار و نشان های تجاری (برندها) توجه کنند.

ایجاد تعاونی های گردشگری، به توسعه صنعت گردشگری کمک می کند.

معاون امور تعاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، یکی از راه های توسعه گردشگری را ایجاد تعاونی های گردشگری و مراکز رفاهی، خدماتی و تفریحی دانست و افزود: فارس به شکل بالقوه یکی از گردشگرپذیرترین استان های کشور است و با ایجاد و رشد تعاونی های گردشگری بسیاری از حوزه های مرتبط با گردشگری از جمله تعاونی های صنایع دستی هم رونق می گیرند.

کلانتری گفت: استان فارس با توجه به ظرفیت ها و توانمندی هایی که دارد به تنهایی می تواند به اندازه یک کشور اروپایی ارزش اقتصادی تولید کند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار