کد خبر: ۱۲۵۱۴
تاریخ انتشار : ۱۱:۱۵ - ۰۹ دی ۱۳۹۴
از برگزارکنندگان سومین کنفرانس ملی GIS در صنعت آب و برق که روزهای ٢٢ و ٢٣ آذرماه امسال در ساری برگزار شد قدردانی شد که از آن میان می‌توان به محمد پروش مدیرعامل آبفای استان تهران، رضا کلاهی مدیر مرکز اطلاعات GIS و ارتباط ١٢٢ و سید حمیدرضا شریف‌واقفی مدیر دفتر نظارت بر اطلاعات GISاین شرکت اشاره کرد.
معاون وزیر نیرو در امور اقتصادی و برنامه‌ریزی در نشستی که برای ارزیابی نقاط قوت و ضعف «سومین کنفرانس ملی کاربرد سامانه‌های اطلاعات مکانی در صنعت آب و برق» تشکیل شد بر ضرورت پی‌گیری اهداف این کنفرانس تاکید کرد.

به‌گزارش برق نیوز، "علیرضا دائمی" گفت: از آنجا که این کنفرانس جنبه علمی داشته بهتر است مقاله‌های ارائه‌شده در آن در سامانه‌های مقالات علمی کشور ثبت شود تا مورد استفاده افراد بیش‌تری قرار گیرد.

دائمی تصریح کرد: در تلاش هستیم این کنفرانس استمرار داشته باشد و در نظر داریم طرحی تهیه کنیم که در قالب آن موضوع GIS (سامانه اطلاعات مکانی) در کل وزارت نیرو ساماندهی شود که در فاز نخست این طرح باید شناختی از وضعیت کاربرد سامانه‌های اطلاعات مکانی در تمام شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو پیدا کنیم و در مرحله دوم مشخص کنیم که چه امکانات و منابعی نیاز داریم و طبعا چنین طرحی اعتبارات و اهدافی هم خواهد داشت.

او با بیان این‌که مراکز آموزشی و پژوهشی وزارت نیرو حضور کم‌رنگی در این کنفرانس داشتند، گفت: باید تلاش کنیم این مراکز در دوره‌ چهارم کنفرانس حضور پررنگی داشته باشند.

دائمی افزود: یکپارچه‌سازی اطلاعات و دانش در شرکت‌های ما از ملزومات است و باعث می‌شود موازی‌کاری نداشته باشیم و به‌ویژه شرکت‌های آب و فاضلاب در این زمینه بسیار خوب عمل کرده‌‌‌اند و باید تلاش کنیم این امر ادامه پیدا کند.

در این نشست رضا کلاهی مدیر مرکز اطلاعات GIS و ارتباط ١٢٢پیشنهاد داد در کنفرانس چهارم، گزارش ارزیابی چگونگی اجرا و استقرار سامانه GIS و برقراری ارتباط آن با سامانه‌های استقراریافته در شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو به کنفرانس چهارم ارائه شود.

گفتنی است در این نشست از برگزارکنندگان سومین کنفرانس ملی GIS در صنعت آب و برق که روزهای ٢٢ و ٢٣ آذرماه امسال در ساری برگزار شد قدردانی شد که از آن میان می‌توان به محمد پروش مدیرعامل آبفای استان تهران، رضا کلاهی مدیر مرکز اطلاعات GIS و ارتباط ١٢٢ و سید حمیدرضا شریف‌واقفی مدیر دفتر نظارت بر اطلاعات GISاین شرکت اشاره کرد.

منبع: پاون
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار