کد خبر: ۱۲۵۱۹
تاریخ انتشار : ۱۳:۰۳ - ۰۹ دی ۱۳۹۴
نیروگاه خورشیدی Noor-۱ با توان تولید ۱۶۰ مگاوات برق خورشیدی، نقش قابل توجهی در برنامه های مراکش برای کاستن از حجم گازهای گلخانه ای این کشور آفریقایی خواهد داشت.
بزرگترین نیروگاه برق خورشیدی آفریقا به زودی در مراکش؛ سرزمین صحراهای سوزان، افتتاح می شود.

این نیروگاه بزرگ خورشیدی که با نام Noor-۱ شناخته می شود بخشی از ساختار عظیمی است که به عنوان بزرگترین تأسیسات تولید برق از طریق صفحات خورشیدی شناخته می شود.

این نیروگاه بزرگ توسط آژانس انرژی خورشیدی مراکش موسوم به Masen ساخته شده که البته افتتاح آن بنابه دلایل نامعلومی به تعویق افتاده است. قرار بود این نیروگاه روز یکشنبه به طور رسمی افتتاح شود.

نیروگاه خورشیدی Noor-۱ با توان تولید ۱۶۰ مگاوات برق خورشیدی، نقش قابل توجهی در برنامه های مراکش برای کاستن از حجم گازهای گلخانه ای این کشور آفریقایی خواهد داشت.

بر اساس محاسبات صورت گرفته، با راه اندازی این نیروگاه سالانه تا ۲۴۰ هزار تن دی اکسید کربن کمتری در این کشور تولید و روانه اتمسفر می شود.

فازهای بعدی این پروژه عظیم با نامهای Noor ۲ و Noor ۳ به ترتیب در سالهای ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ راه اندازی خواهند شد. حتی گفته می شود فاز Noor ۴ این پروژه نیز در دستور کار سازندگان آن قرار دارد.

زمانی که این پروژه به طور کامل ساخته شود، مساحتی به بزرگی ۳۰ کیلومتر را دربرخواهد گرفت که از این حیث در دنیا بی نظیر خواهد بود.

برآوردهای دقیقی در این زمینه انجام شده که نشان می دهد این نیروگاه درصورت فعالیت کامل، ۵۸۰ مگاوات برق خورشیدی تولید خواهد کرد که برای تأمین نیاز یک میلیون خانه کافی خواهد بود.
منبع: مهر
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار