کد خبر: ۱۲۵۲۹
تاریخ انتشار : ۱۰:۰۰ - ۱۰ دی ۱۳۹۴
نماینده مردم شهریار، ملارد و قدس در مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت فعلی آلایندگی‌ها و هوای آلوده در برخی از کلان شهرها ایجاب می‌کند تا نسبت به تولید و توسعه خودروها و موتور سیکلت‌های برقی اقدامات لازم را عملیاتی کرد.
 به گزارش برق نیوز،حسین گروسی نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت توسعه و تولید خودروهای برقی به عنوان‌ یکی از راه کارهای مؤثر در کنترل آلودگی هوا اظهار کرد: طبق برآوردهای انجام شده روزانه 82 میلیون لیتر بنزین در کشور سوخت می‌شود که رقم بسیار سنگین و قابل توجهی است.

وی افزود: حتی در صورت کاهش 50 درصدی این میزان نیز حجم سوخت و بنزین مصرفی در کشور معقولانه به نظر نمی‌رسد و نمی‌توان با انجام اقدامات و اتخاذ تدابیر لازم هزینه سنگین این حوزه را به بخش‌های عمرانی و آبادانی کشور هدایت کرد.

گروسی گفت: به نظر بنده تولید و توسعه خودروها و موتور سیکلت‌های برقی نقش حائز اهمیتی در کاهش سوخت و کنترل آلایندگی‌های زیست‌محیطی ایفا می‌کند.

نماینده مردم شهریار، ملارد و قدس در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بدون شک تحقق و بسترسازی مناسب برای تولید و توسعه خودروها و موتورسیکلت‌های برقی با مشارکت کشورهای صاحب سبک در این عرصه با موفقیت قابل توجهی همراه خواهد شد.

وی یادآور شد: تولید چنین خودروهایی مستلزم عدوات و تجهیزات خاص به خود است که با رایزنی با کشورهایی همچون ژاپن، آلمان و... می‌توان به دست‌آوردهای چشم‌گیری در این بخش نائل شد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار